به همت یک شرکت دانش بنیان داخلی محقق شد:

تولید محصول پوششی ضدآب و لکه مصالح ساختمانی

تولید محصول پوششی ضدآب و لکه مصالح ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۷ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۴

یک شرکت دانش بنیان داخلی موفق به تولید محصولی ضد جلبک، خزه، باکتری، یخ‌زدگی، کپک در مصالح ساختمانی با نام پوشش آب گریز ضدآب و لکه مصالح ساختمانی (NFS_۲۰۲۸) شد که این محصول مشابه خارجی ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، شرکت نانوفراز سپاهان با هدف طراحی و تولید پوشش‌های محافظتی و آب گریز با تکنولوژی نانو و تمرکز بر حفظ محیط زیست، در سال ۱۳۹۰ در پارک علم و فناوری اصفهان واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را به عنوان نخستین ارایه دهنده پوشش‌‏های نانویی در زمینه مصالح ساختمانی به صورت رسمی شروع کرد.

اعظم مردی حلاج مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول اظهارکرد: محصول پوشش آب گریز ضدآب و لکه مصالح ساختمانی (NFS_۲۰۲۸) با نفوذ در عمق یک سانتی‌متری منافذ سطوح سیمانی، آجری، بتن و... پوشش ضدآب قوی ایجاد کرده و باعث تشکیل غشای یکپارچه و غیرقابل نفوذ در برابر نشتی می‌شود.

وی ادامه داد: همین امر این سطوح را در برابر آسیب‎های ساختاری و ظاهری ناشی از رطوبت محافظت می‎کند؛ به بیان ساده‎تر این محصول، ضد جلبک، خزه، باکتری، یخ زدگی، کپک و... است.

مدیرعامل شرکت نانوفراز سپاهان، در خصوص دیگر ویژگی‌های این محصول اظهار داشت: محصول (NFS_۲۰۲۸) به سطوح خاصیت ضد نوشتاری می‌دهد، به این معنی که اگر بر روی این سطوح چیزی نوشته شود، آن نوشته‌ها قابلیت پاک شدن را دارند. این محصول بدون بو و عوارض شیمیایی بوده و علاوه بر مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، با محیط زیست نیز سازگار است.

مردی حلاج تولید محصول پوشش آب گریز ضد آب و لکه مصالح ساختمانی را برای استفاده در حوزه ساخت و ساز مهم دانست و عنوان کرد: این محصول می‌تواند بسیار کارآمد و پر فروش باشد چرا که می‌تواند بازار هدف وسیعی را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در تمام ساخت و سازهای داخل و خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد. محصول ما، هیچ‌گونه مشابهی در داخل و خارج ندارد و به نوعی می‌توان گفت که این محصول در بازار بدون رقیب است و این یعنی ما از طریق دانش محصولی را تولید کرده‌ایم که هنوز در جهان شناخته شده نیست.

این فعال عرصه دانش بنیان، عدم اطلاع مشتریان بالقوه از وجود چنین محصولی را یکی از مهمترین مشکلات شرکت متبوع خود خواند و گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم، فروش در بازارهای داخلی است؛ متاسفانه بازار هدف در داخل کشور خیلی با محصول ما آشنایی ندارد، از همین رو یکی از اقدامات ما برای آینده بازاریابی مناسب برای این محصول است.

مدیرعامل شرکت نانوفراز سپاهان، با اشاره به موضوع صادرات این محصول، اظهار داشت: چشم‌انداز ما در آینده برای محصول پوشش آب گریز ضد آب و لکه مصالح ساختمانی، صادرات آن است. در این راستا نیز اقداماتی انجام داده و برای کشور عراق نیز نمونه‌هایی ارسال کرده‌ایم، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

وی همچنین افزود: علاوه بر عراق با کشور گرجستان نیز صحبت‌هایی داشته‌ایم و امید داریم که بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور صادرات به این کشورها را آغاز کنیم.

مردی حلاج در پایان عنوان کرد: در حال حاضر در شرکت ۱۲ نیرو مشغول به کار هستند، که اگر حجم کار بالا برود و محصول به مرحله تولید صنعتی برسد، قابلیت اشتغال برای ۵۰ نفر نیز فراهم می‌شود و ما می‌توانیم صادرات را آغاز کنیم، که این امر در نهایت علاوه بر کارآفرینی، موجب ارزآوری برای کشور نیز می‌شود.

وی در خصوص تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده‌ایم، برای به نتیجه رسیدن محصول پوشش آب گریز ضدآب و لکه مصالح ساختمانی (NFS_۲۰۲۸) بسیار کارآمد و مفید بود و امید داریم که بتوانیم با تولید صنعتی این محصول بازارهای داخلی را در دست بگیریم.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman