آغاز ثبت نام مسکن ملی در فارس از 26 آذر

آغاز ثبت نام مسکن ملی در فارس از 26 آذر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۱ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۳

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ضمن قدردانی از زحمات فیروز تکاور مدیر کل سابق اداره راه و شهرسازی و فرزاد جمشیدی سرپرست آن اداره قدردانی و جعفر زاهدی دره شوری به عنوان مدیر کل اداره راه و شهرسازی فارس معرفی شد.
به گزارش اخبار ساختمان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در آیین معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن همانند دیگر استانها در فارس نیز اجرا می گردد که سهم این استان احداث ۴۸ هزار واحد مسکن است که موجب اشتغال ۱۲۶ هزار نفر می شود.

مهدی عبوری با بیان اینکه سهم احداث ۲۳ هزار واحد مسکن به عهده اداره کل راه و شهرسازی فارس است، گفت: احداث ۲۵ هزار واحد مسکن نیز سهم شهرهای جدید فارس خواهد بود.

وی افزود: به طور کلی طرح اقدام ملی مسکن موجب رونق اقتصادی، تولید مسکن و ایجاد اشتغال خواهد بود.

بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشینی مورد توجه ویژه قرار گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین اظهار کرد: اولویت دیگر این اداره کل توجه ویژه به بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین است که درخواست می شود با هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر با شورای شهر و شهرداری تحت نظر معاون محترم امور عمرانی استانداری مورد توجه قرار گرفته شود.

اتمام آزاد راه شیراز به اصفهان به توسعه گردشگری کمک خواهد کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشترین راههای کشور در استان فارس قرار دارد،گفت: استان فارس بیش از ۵ درصد از مساحت کشور را در بر دارد و حدود ده درصد از راههای کشور در این استان احداث شده است که نشان می دهد وزارت راه و شهرسازی به اهمیت این استان پی برده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار کیلومتر راه اصلی و بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده است، افزود: بر اساس اسناد بالا دستی، گردشگری به عنوان قطب اثر گذار باید مورد توجه قرار گیرد و وزارت راه و شهرسازی به عنوان وزارت زیربنایی مکلف به تامین زیر ساخت ها برای رسیدن به این هدف است.

عبوری با بیان اینکه ما هم تمایل داریم که آزاد راه شیراز به اصفهان هر چه سریع تر به بهره برداری برسد، اظهار کرد: اتمام این پروژه بزرگ به توسعه گردشگری استان کمک خواهد کرد اما در این زمینه با مشکلات و موانعی از جمله افزایش هزینه ها و کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات به عنوان مانع اصلی اجرا و اتمام پروژه ها در زمان مقرر، افزود: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که از محل صرفه‌جویی سوخت و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در توسعه حمل و نقل و احداث شبکه ریلی به ما کمک ویژه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به علت الحاق راه‌های روستایی به زیرمجموعه راهداری، اظهار کرد: یکی از دلایل انجام این کار کمبود اعتبار و نقدینگی در کشور و دیگری استفاده از ظرفیت ماشین آلات آن اداره کل در جهت احداث و توسعه راههای روستایی بوده است.

عبوری با بیان اینکه قریب به ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری با نیروی انسانی تامین شده و کارگاههای مناسب تنها برای دو یا سه ماه از سال استفاده می گردید، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی استفاده بهینه از این ظرفیت برای بهسازی و احداث راه های روستایی است.

وی افزود: بر این اساس در سالجاری و سال آینده در قالب طرحی بنام ابرار، احداث و توسعه ۵ هزار و پانصد کیلومتر راه روستایی در تکلیف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.

زحمات مدیران پیشین مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است

عبوری با بیان اینکه مدیرانی که قبول مسوولیت می کنند و زحمات فراوانی را متحمل می شوند همواره مورد توجه وزارت قرار دارند، اظهار کرد: بر همین اساس از زحمات مهندس تکاور که تلاش فراوانی را در جهت توسعه راه های فارس داشتند تقدیر و تشکر می شود.

وی افزود: تودیع ایشان بر اساس مصوبه مجلس و به جهت بازنشستگی ایشان بوده است و پیش از تودیع دوباره با ایشان در این خصوص گفت و گو داشتیم.

۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی راه و شهرسازی فارس در اختیار بانوان قرار می گیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، همچنین از مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس خواست که در واگذاری پست‌های مدیریتی و کارشناسی، بر اساس تاکید دولت و تاکید وزیر راه و شهرسازی تا سقف ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی را به بانوان واگذار کند.

عبوری افزود: همچنین نیروهای جوان، متخصص و با انگیزه این مجموعه نیز شناسایی تا برای سال‌های پیش رو برای واگذاری و قبول پست‌های مدیریتی به آنها آماده شوند.

تصمیمات مدیران باید هوشمندانه همراه با خلاقیت باشد

معاون امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه فضای مدیریتی کشور وارد فضای جدیدی متفاوت از گذشته شده است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع تصمیمات مدیران باید خلاقانه و هوشمندانه باشد.

محمود رضایی کوچی با اشاره به اینکه امروز زمان سعی و خطا نیست، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی از اداره‌های کلیدی استان به شمار می رود و در توسعه و پیشرفت استان سهم بسزایی دارد بنابراین معتقدیم که سهم این اداره در توسعه استان بیشتر از دیگر دستگاههای اجرایی است و مدیریتی خلاقانه را می طلبد.

وی افزود: یکی از ماموریت های مهم این اداره کل به سرانجام رساندن پروژه بزرگ آزاد راه شیراز به اصفهان است که هم اکنون دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که باید تلاش شود تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری کامل برسد.

رضایی با توجه به فصل برنامه ریزی و بودجه در مجلس تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به شناسایی طرح‌ها و پروژه‌هایی که در اولویت قرار دارند اقدام کنند تا این اولویت‌ها به کمک نمایندگان در قالب تخصیص بودجه ۹۹ پیش‌بینی شود.

وی از مدیر کل راه و شهرسازی فارس درخواست کرد تا نسبت به تشکیل اتاق فکر با حضور نیروهای دانشگاهی، مهندسین نظام مهندسی و دیگر نیروهای با استعداد اقدام نماید.

۲۶ آذرماه آغاز ثبت نام در طرح ملی مسکن در فارس

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه نام نویسی طرح ملی مسکن 26 آذر در فارس آغاز می شود، اظهار کرد: در بخش مسکن و اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد در شهرهای مختلف این استان و ۲۵ هزار واحد در شهر صدرا ساخته خواهد شد و مقرر شده نام‌نویسی از متقاضیان این طرح در فارس از روز بیست و ششم آذرماه 98 آغاز شود.

جعفر زاهدی دره شوری در بخش دیگری از سخنانش به آمار نخست این استان در حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: تمام تلاشم را در جهت کاهش حوادث جاده ای به کار خواهم گرفت.

وی افزود: در استان فارس بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر انواع راه‎ها تعریف شده که از نظر طول راه در کشور مقام نخست را داریم اما در تراکم راه به نسبت گستردگی استان، فارس رتبه بیست و یکم کشور را دارد که جایگاه خوبی نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم با تحقق پروژه‌های در دست اجرا و در کنار آن افزایش فرهنگ ترافیکی، روز به روز شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این استان باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: از تمام ظرفیت ها برای کاهش حوادث جاده ای بهره خواهم گرفت.

دره شوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس هم اینک چهار بیمارستان بزرگ را در این استان در دست ساخت دارد که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها، یک هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی فارس افزوده خواهد شد.

ایسنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،فارس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman