مدیرکل تعاون آموزش‌وپرورش:

۱۴۵هزار فرهنگی برای مسکن ثبت‌نام کردند

۱۴۵هزار فرهنگی برای مسکن ثبت‌نام کردند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۱

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش، از ثبت‌نام ۱۴۵ هزار فرهنگی در سامانه maskan.medu.ir برای مسکن مورد نیاز خود تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ماه خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، گودرز کریمی‌فر در مورد تسریع و تسهیل بخشی فرایند ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار داشت: ویرایش در سامانه ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۲۰ آذر آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۰ روز ‌شنبه ۲۳ آذرماه ادامه دارد؛ همچنین در این مدت علاوه بر ویرایش و اصلاحات اولیه، امکان ثبت‌نام نیز وجود دارد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه maskan.medu.ir تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ از مرز ۱۴۵ هزار نفر گذشت.

کریمی فر گفت: تمامی فرهنگیان شاغل و بازنشسته که به هر دلیلی تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه متمرکز فرهنگیان نشده‌اند، می‌توانند تا قبل از پایان مهلت مقرر نسبت به ثبت‌نام یا اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

پیش از این محمد اسلامی، وزیر راه پس از امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش، گفته بود: برای نخستین‌بار به صورت انبوه برای حل مساله خانه فرهنگیان اقدام می‌شود. از تمام دستگاه‌ها تقاضا داریم، دو وزارتخانه راه و آموزش و پرورش را برای رسیدن به هدف ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی حمایت کنند.

اسلامی با اعلام این خبر که فرهنگیان فاقد خانه تا سه سال آینده صاحب خانه می‌شوند، تصریح کرده بود: آن دسته از فرهنگیان که در استان‌های مختلف در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش دو هفته فرصت دارد اسامی دقیق فرهنگیان فاقد مسکن را به وزارت راه اعلام کند و همچنین اطلاع دهد که در کدام استان‌ها کارکنان آموزش و پرورش بیشتری فاقد مسکن هستند.

وزیر راه همچنین با اعلام اینکه الگوی موفق ساخت شهرک‌های فرهنگیان در نقاط مختلف کشور بر اساس این تفاهم‌نامه تکرار می‌شود، افزود: تعاونی‌های مسکن وزارت آموزش و پرورش که دچار مشکل حقوقی نباشند، نیز برای ساخت و احداث مسکن به کار گرفته می‌شوند.

اسلامی اضافه کرد: در این طرح از ظرفیت تعاونی‌های مسکن فرهنگیان خوشنام و دارای پرونده مشخص، استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم از ما سوال دارند که آیا این ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان منهای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن است، گفت: در صورتی که فرهنگیان فاقد مسکن در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده باشند شناسایی شده و اگر فرهنگیان متقاضی بیشتری وجود داشته باشد، به سقف ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اضافه می‌شود.

به گفته اسلامی، شرایط ثبت نام برای مسکن فرهنگیان همان شرایط مسکن ملی است و هیچ تفاوتی در شرایط ثبت نام مسکن ملی و مسکن کارکنان دولت وجود ندارد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،فرهنگیان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman