مدیرکل راه و شهرسازی قم:

۶۰۰ واحد مسکن مهر قم مشکل قضایی دارد

۶۰۰ واحد مسکن مهر قم مشکل قضایی دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۶

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به مشکلات قضایی برخی واحدهای مسکن مهر، گفت: حدود ۶۰۰ واحد دارای مشکلات قضایی است که به‌محض حل شدن این مشکل مراحل ساخت آن‌ها پیگیری خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن صبوری افزود: کل تعهد استان قم برای احداث مسکن مهر در کلان‌شهر قم ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد بود و تاکنون ۴۲ هزار و ۶۲۰ واحد آن تکمیل و افتتاح‌شده است.

وی اضافه کرد: از تعداد تعهد کل استان، ۸۸۴ واحد باقی‌مانده که ۶۰۰ واحد آن باوجود تکمیل شدن، به دلیل مشکل قضایی جزو آمار طرح‌های تکمیل‌شده قرار نمی‌گیرد.

وی بابیان این‌که ۲۸۴ واحد نیز در مرحله ساخت و تکمیل می‌باشد، ادامه داد: از این تعداد واحد باقی‌مانده مسکن مهر، ۹۰ واحد مراحل پایانی عملیات عمرانی خود را پشت سر گذاشته است و فقط ۱۹۴ واحد ناتمام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

صبوری در خصوص پرونده‌های قضایی نیز گفت: تعاونی ایجادسازان میثاق با ۱۰۸ واحد، مهر ۹ با ۲۲۴ واحد، مهر ۴۷ با ۱۲۲ واحد و تعاونی طاها با ۱۹۰ واحد، تعاونی‌هایی هستند که پرونده‌های آن‌ها در مراجع قضایی در نوبت پیگیری است.

وی بیان کرد: افتتاح ۱۹ هزار و ۸۲۵ واحد مسکن مهر قم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است که این رقم معادل ۵۰ درصد واحدهای مسکن مهر استان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۸ سند برای واحدهای مسکن مهر، واحدهای خود مالک، بافت فرسوده، اجاره‌داری ۵ ساله و اجاره‌داری ۹۹ ساله قم صادرشده و ۲۳ هزار واحد نیز فاقد سند مالکیت می‌باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، طرح‌هایی از جمله احداث ۱۷ مدرسه، هفت مسجد، یک پاسگاه نیروی انتظامی، مراکز تجاری، ورزشی و درمانی در شهرک پردیسان انجام شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: باوجود احداث ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خانه خالی، اما ۱۴۷ هزار خانوار اجاره‌نشین در شهر قم وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد، گفت: مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۵۰ درصد شهروندان مالک، ۳۹درصد مستاجر و ۱۰ درصد باقی‌مانده جزو سایرین هستند.

صبوری اضافه کرد: استان قم در حوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن مهر ،قم ،بافت فرسوده 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman