مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد:

ساخت 2500 واحد مسکن برای مددجویان

ساخت 2500 واحد مسکن برای مددجویان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۸ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

در خراسان جنوبی با پیگیری‌های مسئولان، انقلابی بزرگ در حوزه ساخت مسکن برای نیازمندان اتفاق افتاده که امید را دل مردم نشانده است.
به گزارش اخبار ساختمان، چهارم تیرماه امسال ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساخت مسکن مددجویان به حساب کمیته امداد استان واریز شد.

این اعتبار از محل تفاهم نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه کشور و کمیته امداد در اواخر سال گذشته امضا شده بود، واریز شد که معادل آن را کمیته امداد نیز اعتبار اختصاص می‌دهد.

اسفندماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی بین این سازمان، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضاء شد که ساخت پنج هزار واحد آن در تعهد کمیته امداد و پنج هزار واحد نیز برعهده بنیاد مسکن قرار گرفت.

حال با وجود این تفاهم‌نامه‌ها و پیگیری استاندار خراسان جنوبی و عزم جدی دستگاه‌های متولی امید است که این واحدهای مسکونی در کمترینم زمان ممکن به دست نیازمندان واقعی برسد.

ساخت 2500 واحد مسکن مددجویان خراسان جنوبی

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در بازدید میدانی از وضعیت ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت گفت: در فاز نخست سهمیه کمیته امداد استان برای ساخت پنج هزار مسکن محرومان، احداث ۲۵۰۰ واحد شروع شده و در مراحل مختلف ساخت است.

وی بیان کرد: در مجموع از سهمیه پنج هزار واحدی تاکنون ۳۹۰۰ واحد ثبت نرم‌افزار شده که رتبه‌بندی می‌شوند و ۲۹۰۰ واحد برای اخذ پروانه معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 1830 واحد به پیمانکار واگذار شده و۷۰۰ واحد نیز به انجمن انبوه‌سازان داده خواهد شد، افزود: از مجموع این تعداد ۱۶۶۶ واحد پی کنی، ۱۱۵۵ واحد اجرای فونداسیون، ۶۹۰ واحد اسکلت، ۳۶۱ واحد اجرای سقف، ۳۶۸ واحد دیوارچینی، ۱۱۲ واحد تاسیسات برق و مکانیک، ۱۲۱ واحد تاسیسات داخلی، ۸۲ واحد نازک کاری خارجی شده و ۳۳ واحد آماده تحویل است.

معضل کمبود یا نبود زمین در برخی روستاها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه کمبود یا نبود زمین در برخی روستاها روند ساخت مسکن مددجویی را با کندی مواجه کرده است، اظهار کرد: عده‌ای از مددجویان که وضعیت مالی ضعیفی دارند در روستاهای کوهستانی ساکن مسکن نامقاوم هستند که بنیاد مسکن در این روستاها زمین برای واگذاری ندارد و تسطیح اراضی ملی نیز هزینه زیادی در برمی‌گیرد.

سلم‌آبادی بیان کرد: امیدواریم با همفکری دستگاه‌های مرتبط بتوانیم مشکل تامین زمین را رفع کنیم تا سهمیه مدنظر برای مددجویان واجد شرایط در زمان مناسب جذب شود.

وی گفت: همه تلاش‌ها بر این است که قیمت تمام شده مسکن برای مددجویان پایین باشد و اغلب این مددجویان در ساخت و ساز به عنوان نیروی انسانی به کار گرفته شده‌اند تا در هزینه‌های کارگری صرفه‌جویی شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: در مرحله نخست از ۲۵۰۰ واحد، سهمیه شهرستان قاینات ۲۵۵ واحد است که ۱۰۵ واحد در قاین، ۷۰ واحد در خضری دشت بیاض و ۸۰ واحد در آرین شهری ساخته می‌شود.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،ساخت ،کمیته امداد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman