استاندار زنجان خبر داد:

ارائه مشوق‌ها برای نوسازی بافت‌ فرسوده

ارائه مشوق‌ها برای نوسازی بافت‌ فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۱ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

استاندار زنجان گفت: زنجان معبر گردشگران است، نه مقصد و در رونق اقتصادی، بخش گردشگری جای کار فراوانی دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: معدن، صنعت، کشاورزی و بافت‌های تاریخی و گردشگری، وجوه غالب استان زنجان برای رونق اقتصادی است که متاسفانه از وجه گردشگری درست استفاده نشده و این استان تاکنون بیشتر معبر بوده و باید آن را به مقصد گردشگران تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه بازار زنجان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده کشور است، عنوان کرد: این بدین معنا است که بازار زنجان از لحاظ فرهنگی، تاریخی و گردشگری در تعاریف ملی می‌گنجد و حتی در عرصه فراملی نیز حرفی برای گفتن دارد.

استاندار زنجان به ارائه مشوق‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده، یادآور شد: شهرداری زنجان دریافت عوارض در این بافت‌ها را به یک پانزدهم حق طبیعی خود کاهش داده و کارهای خوبی برای ایجاد جذابیت و رونق اقتصادی انجام شده است.

این مسئول، طرح سبزه‌میدان را آرزوی ۳۵ ساله زنجانی‌ها خواند و گفت: در ماه‌های اخیر عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان آغاز شده و در این پروژه سعی کردیم بافت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود.

حقیقی به تخصیص صد درصدی اعتبارات بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: شهرهای قیدار، خرم‌دره و سلطانیه از نظر بافت فرسوده دست کمی از شهر زنجان ندارند و درخواست داریم این سه شهر در موافقت‌نامه‌های امسال لحاظ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ به میزان ۱۰ هزار و ۱۰۸ هکتار بافت فرسوده در شهرهای زنجان، ابهر، خرم‌دره و قیدار شناسایی شد که بیشترین مساحت با ۶۱۷۰ هکتار به زنجان اختصاص دارد و ۲۶ درصد جمعیت این شهرها در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه پارسال ستاد بازآفرینی شهری ۵۴ پروژه را در بافت‌های ناکارآمد شهری مصوب کرد، افرود: ۳۸ پروژه نیز به پروژه‌های اقدام مشترک مربوط می‌شود و بیش از ۸۸ میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری نیاز است.

وی به طرح اقدام ملی تولید مسکن اشاره کرد و گفت: در این برنامه ۷۵۰۰ سهمیه برای استان زنجان در نظر گرفته شده بود و احتمالا به ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یابد که در سه قالب اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۲۷۰۰ واحد مسکونی به بافت‌های فرسوده اختصاص دارد و ۱۲۹۰ واحد نیز در قالب برنامه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شود و ۳۷۰۰ واحد برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman