معاون سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد:

113 هزار خانوار مددجو در انتظار مسکن

113 هزار خانوار مددجو در انتظار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۲

معاون مشارکت‌ها و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور تعداد خانوارهای مددجوی پشت نوبتی مسکن را 113 هزار خانوار اعلام کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، ذوالفقار یزدان مهر در همایش تامین مسکن مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه که با حضور خیرین مسکن ساز برگزار شد، با اشاره به وظایف گسترده سازمان بهزیستی، گفت: بر اساس قانون 186 وظیفه برای سازمان بهزیستی کشور تعریف شده که انجام این وظایف به تنهایی از عهده این سازمان بر نمی‌آید.

وی افزود: در همین راستا رویکرد سازمان ایجاد توانمندسازی مددجویان توام با کرامت انسانی است تا مددجویان بتوانند به عنصری فعال در جامعه تبدیل شوند و این رویکرد درست در مقابل صدقه پروری و دلسوزی‌های لحظه‌ای و آنی است.

یزدان مهر با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر فشار اقتصادی بر مددجویان بهزیستی بیشتر شده و استراتژی ما این است که حضور خیرین را در سازمان بهزیستی به عنوان یکی از عناصر اصلی نهادینه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه معلولان بخش عظیمی از جامعه مددجویان بهزیستی را تشکیل می‌دهند و با اشاره به برگزاری اولین مجمع خیرین حامی معلولان در مشهد مقدس، گفت: در این مجمع در همان جلسه 34 میلیارد تومان برای تامین مسکن مددجواین دو معلوله جمع آوری شد و خوشبختانه با کمک‌های جمع آوری شده اقدامات خوبی در دست انجام است.

یزدان مهر با اشاره به راه اندازی این مجمع در دیگر استانهای کشور، گفت: به تدریج این مجمع درحال شکل گیری در استان‌های مختلف کشور است و امیدواریم در استان کرمانشاه نیز این مجمع راه اندازی شود.

این مسئول با اشاره به در دست احداث بودن 50 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، گفت: از این تعداد 6588 واحد مربوط به خانوارهای مددجوی دارای دو معلول است که خوشبختانه با همت و همراهی بنیاد مستضعفان در مجموع مبلغ 60 میلیون تومان کمک بلاغوض برای هر یک از این واحدها تامین شده است.

وی افزود: همچنین در تفاهم نامه دیگری مقرر شد برای ساخت مسکن چهار هزار خانوار مددجوی دارای دو معلول که پشت نوبتی هستند مبلغ 60 میلیون تومان کمک بلاعوض نیز لحاظ شود.

یزدان مهر یادآور شد: علاوه بر اینها انجمن خیریان حامی معلولان متعهد شدند به ازای هر واحد برای خانوارهای دارای دو معلول 10 تا 14 میلیون تومان کمک بلاعوض تامین کنند.

به گفته معاون مشارکت‌های سازمان بهزیستی کشور امسال این سازمان ساخت 7500 واحد مسکونی برای مددجویان را متعهد شده که تاکنون 7700 واحد ساخته و تا پایان سال در مجموع 17 هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث میشود.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: علی رغم این حجم ساخت و ساز برای مددجویان، متاسفانه در حال حاضر 113 هزار خانوار مددجوی پشت نوبتی مسکن داریم که سهم استان کرمانشاه از این تعداد 15 هزار خانوار است.

وی افزود: امیدواریم خیرین در استان کرمانشاه همت کرده و برای ساخت این 15 هزار واحد مسکونی مددجویان در استان همراهی کنند.

خیز بهزیستی و خیرین برای تامین 26 هزار جهیزیه مددجویان

یزدان مهر در ادامه به مشکلات دیگر مددجویان از جمله بحث تامین جهیزیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 26 هزار مددجوی پشت نوبتی جهیزیه داریم که قرار است با همکاری دفتر مقام معظم رهبری، مجمع خیرین کشور و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه از هفته آینده پویش ملی "حمایت از ازدواج موفق" را کلید بزنیم تا بتوانیم در نهایت این تعداد جهیزیه را با کمک دستگاه‌های مختلف و حمایت خیرین تا پایان سال تامین کنیم.

وی افزود: از این تعداد 800 مورد پشت نوبتی جهیزیه مربوط به استان کرمانشاه است که امیدواریم مسئولین و خیرین استان همت کرده و این تعداد جهیزیه را تامین کنند.

ایسنا

برچسب ها:

بهزیستی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman