مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

آغاز ثبت نام مسکن ملی از ابتدای آذرماه

آغاز ثبت نام مسکن ملی از ابتدای آذرماه
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۵۰ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۳

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگویی از ثبت نام طرح ملی مسکن در سایر شهرها در ابتدای آذر ماه خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، در زمستان سال گذشته بود که طرح مسکن ملی مطرح شد. این طرح شامل ساخت 400 هزار واحد مسکونی است که ساخت 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اوایل شهریورماه امسال، ثبت‌نام طرح ملی مسکن از استان کرمان کلید خورد. از هجدهم آبان ماه 1398 نیز دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ده استان دیگر آغاز شد.

در اولین گام در سیستان و بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی نام‌نویسی شروع شد.

دومین گام، مربوط به کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان است و در گام سوم نیز نام‌نویسی در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد شروع می ‌شود. به گفته محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، تهرانی‌ها نیز تا یک ماه آینده می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

حبیب اله طاهرخانی چهارشنبه شب گفت:مخاطب طرح اقدام ملی مسکن اقشار کم درآمد اجتماعی نیستند و متقاضیان حداقل ١٠ درصد هزینه ساخت را در ابتدا پرداخت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه این طرح در شهرهای جدید در زمین‌های آماده سازی شده و دارای زیرساخت اجرایی می‌شود، افزود: فرق مهم مسکن مهر با مسکن ملی در جانمایی ساخت خانه است.

طاهرخانی اضافه کرد: خانه‌های این طرح با ارجاع به سازندگان آزمون پس داده و حرفه‌ای ساخته خواهد شد و تلاش این است که در موعد مقرر تحویل داده شود و دولت دخالتی در ساخت ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه متقاضیان خانه در شهرهای جدید باید واجد شرایط باشند، گفت: متقاضیان تا پیش از این نباید از تسهیلات یارانه ای استفاده کرده باشند، ساکن محدوده طرح و متاهل بوده و همچنین از سال ٨٤ تاکنون مالکیت نداشته باشند.

وزارت راه و شهرسازی با هدف کنترل جمعیت کلانشهرها، شهرهای جدید را برای ساخت مسکن ملی انتخاب کرده است.قرار است برای ساکنان تهران در سه شهر پردیس، پرند و اندیشه خانه‌های مسکن ملی ساخته شود.

راهبردمعاصر

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman