معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت:

اقدامات دولت عامل ثبات نرخ مسکن نیست

اقدامات دولت عامل ثبات نرخ مسکن نیست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۷ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۲

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: مداخلات دولتی عاملی برای ثبات قیمت مسکن نیست.
به گزارش اخبار ساختمان، حبیب الله طاهر خانی در اجلاس مدیران صنعت ساختمان بیان کرد: اگر مداخلات دولتی عاملی برای ثبات بود باید در سال ٩١ که در اوج عرضه مسکن مهر بودیم باید رکود ایجاد میشد و رابطه معنا دارای برای حضور دولت و کنترل قیمت وجود ندارد.

وی افزود: بخش عمده ای از سرمایه های اقتصادی کشور در ساخت ساختمان سرمایه گذاری شده است و بیش از دو میلیون ساختمان در کشور خالی مانده است و سرمایه های این بخش کمکی به اقتصاد کشور نمی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شش هزار واحد مسکن در شهر صدرا قرار است ساخته شود عنوان کرد: شرایط پیش نیاز این طرح باید ایجاد شود و موضوعاتی نظیر مالیات، حقوق نظام مهندسی و سایر عوامل اجرایی در نظر گرفته شود.

طاهرخانی در خصوص حضور بخش خصوصی در بازار مسکن عنوان کرد: بازار مسکن در انحصار بخش خصوصی است و مداخله بخش دولتی تنها در مسکن مهر صورت گرفت و در این بخش دو میلیون و ٣٠٠ هزار واحد در این طرح ساخته شد.

وی معتقد است: شرایط برای حضور بخش خصوصی به صورت مستقل در بخش ساختمان باید ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عنصر مغفول مانده حوزه ساختمان اظهار کرد: نوآوری در صنعت ساختمان کشور بسیار محدود و کند است و باید جهشی در حوزه نوآوری ایجاد شود تا شاهد افزایش بهره وری در این حوزه باشیم.

او ادامه داد: رکود در بسیاری از شاخص ها رخ داده است و دولت نمی تواند به تنهایی در رفع خلاء ها اقدام کند و باید شرایطی برای حضور بخش خصوصی در راستای حل این خلا ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده بیان کرد: مخاطب طرح اقدام ملی مسکن اقشار کم درآمد اجتماعی نیستند و متقاضیان باید ١٠ درصد هزینه ساخت را تامین کنند.

طاهرخانی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن هیچ قیمت ثابتی ندارد و بر اساس چهارچوب های قرارداد های فنی، مهندسی کشور خواهد بود و هر طرح قیمت متفاوتی خواهند داشت.

وی همکاری دستگاه های اجرایی با طرح اقدام ملی مسکن ضروری و یکی از مهمترین عوامل پیشبرد این طرح دانست.

مهر

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman