آشنایی با قواعد طراحی دکوراسیون

آشنایی با قواعد طراحی دکوراسیون
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۵۲ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۲

طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب و آشپزخانه اصول و قواعدی دارد که با آشنایی بیشتر با این اصول و قوانین می توانید دکوراسیون زیباتری را در منزل خود داشته باشید.
به گزارش اخبار ساختمان، اگر این قواعد را یاد بگیرید نیازی به واگذاری طراحی دکوراسیون داخلی به دیزاینرها و طراحان داخلی نیست و خودتان می توانید با بهره گرفتن از سلیقه خود و به کارگیری این قوانین و اصول، دکوراسیون خود را طراحی کنید.

برای این منظور اولین گامی که باید مد نظر قرار دهید انتخاب یک سبک مشخص برای تمام قسمت های خانه است و وقتی سبک منزل شما تعیین شد، می توانید خرید وسایل را با توجه به آن انجام دهید.

کابینت آشپزخانه

مهمترین عنصری که در یک آشپزخانه به چشم می‌خورد و تقریباً بیش از نیمی از فضا را اشغال کرده است کابینت آشپزخانه می باشد و خرید اصولی کابینت آشپزخانه می توانند زیبایی این فضا را دوچندان کند. بهتر است سبک کابینت آشپزخانه مطابق با سبک دکوراسیون منزل باشد و جنس مناسبی داشته باشد.

مدل کابینت آشپزخانه

با توجه به نیاز مشتری و مخاطب طراحان و تولیدکنندگان داخلی انواع مدل های کابینت آشپزخانه را به بازار عرضه می کنند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و همچنین میزان فضای مورد نظر، اقدام به خرید کابینت آشپزخانه کنید.

از انواع مدل کابینت آشپزخانه می‌توان به کابینت های هایگلاس، کابینت های ام دی اف، کابینت نئوپان یا کابینت های ساخته شده از فلز های مختلف مانند آلومینیوم اشاره کرد.

کابینت های گلاس

از بین انواع مختلف کابینت های آشپزخانه، کابینت های هایگلاس بعلت زیبایی بی نظیر و ظاهر شفاف و براقی و همچنین قیمت مناسبی که دارند طرفداران زیادی در بین خانم های خانه دار پیدا کرده اند.

طراحی آشپزخانه

برای طراحی آشپزخانه باید علاوه بر کابینت ها، وسایل مهم دیگری را هم مد نظر قرار دهید و همه وسایل را درست در جای خود قرار دهید. می‌توانید این طراحی را با استفاده از کاغذ دیواری ها و وسایل دکوری و همچنین گلدانها تکمیل کنید.

آشپزخانه مدرن

مهم ترین ویژگی آشپزخانه مدرن سادگی و خلوت بودن فضا است و باید از شلوغ کردن محیط و قرار دادن وسایل زیاد در آن جلوگیری کنید و هرچه ظاهر ساده تر باشد آشپزخانه مدرن شیک تر خواهد بود.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها متشکل از وسایل مختلفی است که داخل آن قرار می گیرد و بهتر است وسایل مختلف آشپزخانه‌ طوری چیده شده باشند که هم کاربرد وسایل در نظر گرفته شده باشد و هم فضای منظم و مرتبی در آشپزخانه حاکم باشد.

دکوراسیون اتاق خواب

آرامش بخش ترین محیط موجود در یک خانه اتاق خواب آن است و معمولاً وقتی یک روز پر استرس کاری را پشت سر می گذارید و تمایل دارید که در اتاق خواب این تنش ها را رها کنید، باید چیدمان دکوراسیون اتاق خواب طوری باشد که این آرامش را برای شما فراهم کند.

دیزاین و طراحی اتاق خواب

برای دیزاین و طراحی اتاق خواب به روش اصولی باید اول وسایل مطابق با سبک مناسب خریداری شوند و در جای درست خود قرار داده شوند. برای چیدمان اتاق خواب بهتر است اول تخت خواب را در مناسب ترین جای ممکن قرار دهید و بقیه وسایل را مطابق با آن بچینید.

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب یکی از عناصر مهم در اتاق خواب است که هم باعث زیباتر شدن فضا می شود و هم به نوعی حکم محافظ را در اتاق شما دارد تا شما بتوانید فضای امن تری را در اتاق خواب خود داشته باشید. پس بهتر است علاوه بر زیبایی، به جنس و سبک آن‌ها و هدف خود توجه داشته باشید.

اگر اتاق خواب شما در موقعیتی قرار دارد که همسایه ها و یا سایر اعضای خانه به آن اشراف دارند، بهتر است از پرده های ضخیم استفاده کنید و یا اگر اتاق خواب شما در موقعیتی دارد که نور کافی به آن نمی رسد و می خواهید پورنو تر باشد می توانید از پرده های حریر و یا پرده های توری استفاده کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

این روزها استفاده از کاغذ دیواری ها در همه خانه ها باب شده است و بخاطر تقاضای مشتری ها، طراح ها و رنگ های متنوعی در بازار عرضه می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود و فضایی که در نظر دارید کاغذ دیواری اتاق خواب خود را تعیین کنید. بهتر است طرحی را انتخاب کنید که با نگاه کردن به آن آرامش بیشتری به شما دست دهد.

رنگ اتاق خواب

مهمترین فاکتور در اتاق خواب ها علاوه بر وسایلی که در آن قرار دارند، رنگ اتاق خواب است و بهتر است رنگی را در این فضا به کار ببرید که احساس آرامش بیشتری به شما بدهد و از رنگ هایی که باعث مشوش شدن شما می شوند و افکار شما را به هم می ریزند جلوگیری کنید، زیرا اتاق خواب جایی برای آرامش شما است و باید رنگ اتاق خواب هم با همین هدف انتخاب شود.

تزیین اتاق خواب

معمولا وسایلی که برای تزیین اتاق خواب استفاده می شوند از چند حالت خارج نیستند: یا تزیین اتاق خواب ها با استفاده از تابلوهای هنری یا تابلوهای عکس طراحی و تزیین می شوند یا با استفاده از وسایل دکوراتیو مانند شمع ها و مجسمه های مختلف این کار صورت میگیرد. از شلوغ کردن بیش از حد فضا جلوگیری کنید زیرا هر چه اتاق خواب خلوت تر باشد، آرامش بیشتری در آن وجود دارد.

مهر

برچسب ها:

دکوراسیون ،کابینت ،دیزاین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman