معرفی بلندترین آسمان خراش های جهان

معرفی بلندترین آسمان خراش های جهان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۷ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۸

خبرگزاریCCN به تازگی لیستی از بلندترین آسمانخراش‌های جهان که از نظر معماری و ساخت طراحی منحصربفردی دارند را منتشر کرده است. در این گزارش به معرفی این برج‌ها می‌پردازیم.

به گزارش اخبار ساختمان، بیش از یک قرن از ساخت و ساز برج های بلند میگذرد. به نظر میرسد آسمان خراش ها به نماد سبک و قدرت شهری تبدیل شده اند. ساخت آنها از اواخر دهه ۱۸۰۰ آغاز شد، به طور منظم و پیوسته به قرن ۲۱ رسیدند و همینطور در حال بالا رفتن از آسمانها هستیم.

انسانها همیشه مجذوب ارتفاع شده اند. فرقی نمیکند برادارن رایت باشند یا ایکاروس. بشر به نحوه از در ارتفاع قرار گرفتن لذت میبرد. در ادامه این گزارش ده آسمان خراش برتر جهان را از نظر نوع ساخت و معماری معرفی میکنیم. البته سازه‌هایی که با آنتن یا پرچم به ارتفاع خود افزودند در این لیست جایی ندارند:

1. تایپه ۱۰۱


مکان: تایپه، تایوان
ارتفاع: ۵۰۸ متر
تعداد طبقات: ۱۰۱
رصدخانه عمومی: دارد | افتتاح: 2004

این ساختمان، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ عنوان "بلندترین" جهان را به خود اختصاص داده اند در حالی که ۹ آسمان خراش دیگر از آن زمان تاکنون از این برج پیشی گرفته اند، اما تایپه ۱۰۱ همچنان یک چشم انداز خیره کننده است.
"این ساختمان به دلیل اینکه هیچ برجی با اندازه مشابه در این نزدیکی وجود ندارد، قابل توجه است.

با احتیاط از تصویر یک بتکده چینی، آن را ساخته شده است تا در برابر زلزله های شدید و حیفه هایی که می توانند در این جزیره برخورد کنند، مقاومت نکند.

2.برج CITIC

مکان: پکن
ارتفاع: ۵۲۷.۷ متر
تعداد طبقات: ۱۰۹
رصدخانه عمومی: دارد | افتتاح: 2018

این آسمان خراش شماره ۹ چین (Zun) نامیده می شود، آسمان خراش شماره ۹ شکل به یاد ماندنی دارد که در بالا و پایین سازه پهن تر از طبقه های میانی است. این برج بلندترین ساختمان پکن است. این یک برج تجاری- اداری است که دارای ۱۰۱ دستگاه آسانسور است "بخش وسط مخروطی ظاهر یک گلدان باریک را که در آسمان بالا می رود القا می‌کند.

3. مرکز مالی تیانجین CTF

مکان: تیانجین، چین
ارتفاع: 530 متر |تعداد طبقات: 96
رصدخانه عمومی: ندارد | افتتاح: 2019

مرکز مالی تیانجین CTF با یک اقدام نسبتاً کوچک - فقط چند متر - رقیب شهر پایتخت خود را در نزدیکی خود قرار داده است. نمای ساختمان مخلوط (دفتر، هتل و آپارتمانها) دارای منحنی های عایق بندی به آرامی است که به حداقل رساندن نیروی باد بر روی سازه کمک می کند.

کارشناسان معماری میگویند اگر این آسمان خراش ها نمادی از قدرت اقتصادی باشند می‌توانند صعود آسیا را به عنوان یک نیروی غالب در اقتصاد جهانی نشان می دهند.

4. مرکز مالی CTF گوانگژو

مکان: گوانگژو، چین
ارتفاع: 530 متر| تعداد طبقات: 112
رصدخانه عمومی: ندارد | افتتاح: 2016

یکی دیگر از ورودی های غالب چین، مرکز مالی CTF گوانگژو است که در شهر بندری جنوبی گوانگژو واقع شده است.
ویژگی های بارز ساختمان داشتن سریعترین آسانسور جهان است.

جالب آنکه ارتفاع معماری بنا با همتای خود در تیانجین مطابقت دارد. اما گوانگژو CTF از ارتفاع اشغالی بالغ بر ۴۹۵.۵ متر برخوردار است در حالی که ساختمان CTF در تیانجین دارای ارتفاع اشغالی ۴۳۹.۴ متر است.

5. مرکز تجارت جهانی

مکان: شهر نیویورک
ارتفاع: 541.3 متر | طبقه: 104
رصدخانه عمومی: دارد | افتتاح: 2014

با وجود اینکه نیویورک پایتخت آسمان خراشهای جهان است اما نیویورک تنها شهری است در نیمکره غربی که لیست ۱۰ لیست برتر فعلی قرار دارد. یکی از مرکز تجارت جهانی برج های دوقلوی را که در حملات ۱۱ سپتامبر تخریب شده بود جایگزین شد.
برای آمریکایی ها، این سمبل تاب آوری و مقاومت است و طراحی براق تری نسبت به پیشینیان برجسته خود دارد.

6. برج جهانی لوته

مکان: سئول
ارتفاع: 555 متر | تعداد طبقات: 123
رصدخانه عمومی: دارد | افتتاح: 2017

کارشناسان معماری می‌گویند طراحی لوته "الهام بخش از اشکال هنری سنتی کره است". سازنده این برج با استفاده از خرده فروشی، هتل لوکس، آپارتمان و فضای اداری این آسمان خراش را به خوبی استفاده کرده است. حتی یک سالن کنسرت و کافه نیز در پشت بام دارد. همچنین به عنوان پایه راه اندازی یک نمایشگاه آتش بازی چشمگیر استفاده می شود.

7. یک مرکز مالی پینگ

محل سکونت: شنژن، چین
ارتفاع: 599.1 متر| تعداد طبقات: 115
رصدخانه عمومی: دارد| افتتاح: 2017

شنژن، یکی دیگر از قطب های اقتصادی در جنوب چین است که در نزدیکی هنگ کنگ، با مرکز مالی پینگ آن رقابت مارک می‌کند. بنا به گفته کارشناسان معمار، این ساختمان بسیار باریک است (نسبت ابعاد آن به عرض آن ۱:۱۰ است) با نمای استیل و شیشه.

8 .برج ساعت سلطنتی مکه

مکان: مکه، عربستان سعودی
ارتفاع: 601 متر| تعداد طبقات: 120
رصدخانه عمومی: دارد | افتتاح: 2012

برج ساعت سلطنتی مکه متمایزترین ساختار این لیست دارد صفحه و اولین بار است. طبق گفته کارشناسان معماری ساعت این برج رکورددار بزرگترین و بالاترین ساعت را در دارد. "

9. برج شانگهای

مکان: شانگهای، چین
ارتفاع: 632 متر | تعداد طبقات : 126
رصدخانه عمومی: دارد | افتتاح: 2015

این ساختمان با شکل پیچیده و مارپیچ خود به سمت آسمان بالا میروند و این ساختار فقط برای نمایش نیست؛ بلکه به ساختمان کمک می کند تا در مقابل بادها بهتر از یک ساختار مستطیل شکل سنتی مقاومت کند.
برج شانگهای میزبان فروشگاه های خرده فروشی، رستوران ها، دفاتر و هتل ها است.

10 .برج خلیفه

مکان: دبی
ارتفاع: 828 متر | تعداد طبقات: 163
رصدخانه عمومی: دارد | افتتاح: 2010

برج خلیفه نیز مانند خود دبی، در اوایل قرن بیست و یکم شروع به ساخت و توسعه کرده است. این برج با تأثیرات اسلامی و ویژگی‌های مدرن و صرفه جویی در مصرف انرژی،ساخته شده است. کارشناسان می‌گویند از نظر معماری قابل توجه نیست اما شاید بتوان آن را مظهر نبوغ بشریت شناخت.

مهر


برچسب ها:

برج ،آسمانخراش ،معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman