تغییر دکوراسیون داخلی منزل با هزینه کم

تغییر دکوراسیون داخلی منزل با هزینه کم
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۴۱ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۲

اگر از یکنواختی در دکوراسیون خسته شده اید ولی نگران هزینه های بالای تغییر دکوراسیون هستید، باید به شما بگوییم راه های مختلفی وجود دارد که با هزینه کم می‌توانید فضای داخلی خانه خود را دگرگون کنید.
به گزارش اخبار ساختمان، انسان همیشه درپی زیبایی است، به همین دلیل به داشتن دکوراسیونی زیبا در منزل و محل کار اهمیت می‌دهد. زیبایی بر بهبود روند کار و کیفیت زندگی تاثیر بسزایی دارد. پس از گذشت مدت طولانی و فضایی بدون تغییر ممکن است افراد دیگر رغبت زیادی به دکوراسیون منزل و محل کار خود نداشته باشند، اما به دلیل هزینه های زیاد، منصرف شوند.

زندگی ماشینی و مدرن در عصر کنونی، سبب شده است که افراد از یکنواختی و سکون دوری کنند تا دچارسستی و افسردگی نشوند. تغییر دکوراسیون داخلی منزل علاوه بر اینکه فرآیندی لذت بخش است تاثیر مثبتی در حال روحی ساکنان خانه دارد. همان طور که به آن اشاره کردیم چیزی که مانع اقدام به تغییر دکوراسیون داخلی می‌شود هزینه های هنگفت تغییرات است. اما گزینه های مختلفی برای ایجاد تحول در فضای خانه وجود دارد که نیازی به صرف هزینه زیاد ندارد؛ تعویض پرده حمام، پادری رنگی جدید، افزودن میز صبحانه به آشپزخانه و … .

در این بخش ایده هایی را برای تغییر دکوراسیون در اتاق پذیرایی پیشنهاد می‎کنیم:

تعویض روکش

مبلمان یکی از مهم ترین و پر حجم ترین وسایل موجود در خانه است که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده مدام باعث می‌شود روکش های پارچه ای مبلمان زودتر از سایر وسایل کهنه شود. برای انجام یک تغییر بزرگ از روکش مبلمان و کوسن ها شروع کنید. با نو شدنِ روکش مبلمان دکوراسیون داخلی هویت جدیدی می‌یابد. تا دیروز رنگ غالب در اتاق آبی بوده است ولی از امروز با نزدیک شدن به فصل زمستان، رنگ زرد گرمی محیط را افزایش می‌دهد. می‌توانید فقط روکش یک مبل را تعویض کنید.

گل و گلدان

موردی ساده که زندگی را در خانه به جریان می‌اندازد. گلدان های گل‌دار و یا گیاهانی با برگ های بزرگ را به خانه اضافه کنید و کنار پنجره ها بگذارید. گل هایی مانند پتوس رشد سریعی دارند و با بریدن قسمتی از شاخه و قرار دادن آن در ظرفِ آب به سرعت ریشه می‌دهد. در این صورت می‌توانید گل های خود را بدون هزینه افزایش دهید و نقاط مختلف خانه را پر از گل کنید. گیاه هوای داخل را تصفیه می‌کند و با این تغییر کم هزینه حس بهتری خواهید داشت.

برای تکثیر گیاه از بطری های خالی و شیشه ای استفاده کنید و آن ها را به شکل ردیف پشت پنجره اتاق پذیرایی قرار دهید تا هم نور کافی دریافت کنند و هم فضا را با برگ های سبز و زیبای خود دل‌نشین سازد.

گلدان های کوچک را روی کنسول و درون قفسه های دیواری قرار دهید. گلدان های بزرگ بین دو مبل، فضاهای خالی، گوشه پذیرایی و کنار میز مطالعه نمای زیبایی خواهند داشت.

هنگام تهیه گیاه جدید، اطلاعات کافی در مورد آن گیاه را به دست آورید. دانستن مقدار آب، دما و نور مورد نیاز گیاه اهمیت زیادی دارد. اطمینان یابید افراد خانه و به خصوص کودکان به آن گیاه حساسیت نداشته باشند. در صورت داشتن حیوان خانگی از قرار دادن گلدان روی زمین و در ارتفاع پایین خودداری کنید.

عناصر طراحی داخلی

باز هم این عناصر هفتگانه طراحی داخلی به کمک شما خواهند آمد. اگر فضای داخلی خانه شما یکنواخت شده و تمرکز دکوراسیون داخلی خانه روی رنگ و نور است به سراغ سایر عناصر بروید. در انتخاب پارچه جدید برای روکش مبل و کوسن از طرح و الگوهای متناسب با فضای اتاق و سلیقه خود بهره ببرید. کوسن و یا رومیزی با طرح های ریز به رنگ مکمل مبلمان انتخاب و کنتراست ایجاد کنید.

یک دیوار را به عنوان دیوار آکسان انتخاب کنید و خودتان روی آن نقاشی بکشید. طرح های بزرگ انتخاب کرده و بعد از پایان کار با انعکاس طرح روی یکی از لوازم، خلاقیت خود را به نمایش بگذارید؛ برای مثال بخشی از طرح را روی پارچه ای سفید نقاشی و از آن به عنوان رومیزی استفاده کنید.

لوازم تزیینی

قرار نیست یک تابلوی نقاشی گران قیمت را به دیوار آویزان کنید. عکس های جذاب خانوادگی را در اندازه های مختلف چاپ کرده و به دیوار بیاویزید، یک ریسه ال ای دی بخرید و آن را بین عکس ها قرار دهید. هر بار با دیدن عکس ها و بازی نور در کنار تصاویر لبخند به لب شما خواهد آمد.

از تابلوهای قدیمی خسته شده اید؟ برگ های سبز و رنگی را جمع و آن را در پس زمینه ای سفید به جای عکس قدیمی استفاده کنید.

بازسازی

لوازم جدید خریداری نکنید، وسایل کهنه و قدیمی را رنگ آمیزی کنید. از جذاب ترین کارهایی که می‌توانید در یک روز تعطیل خود را با آن سرگرم کنید، رنگ آمیزی میز، کتابخانه و پایه های مبلمان است. به جای انتخاب یک رنگ، ترکیبی از چند رنگ یا طرح را به کار گیرید. دقت کنید رنگ خریداری شده مناسبِ متریال به کار رفته در لوازم باشد.

آینه دیواری

در نهایت افزودن آینه به اتاق باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می‌شود. اگر علاقه ای به استفاده از طرح و رنگ ندارید و نمی‌خواهید خانه را رنگ کنید، آینه دیواری بلند به دیوار نصب کنید تا با انعکاس نور و بازتابِ محیط، فضا را بزرگ تر نشان داده و به اتاق عمق بیش تری بدهد. سعی کنید جای آینه را در اتاق های کوچک تر و روی دیوار آکسان در نظر بگیرید. می‌توانید از چند آینه استفاده کنید.

با داشتن انتخاب های متعدد برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، می‌توانید بدون پرداخت هزینه های سنگین، نمای جدیدی در خانه داشته باشید. شما چه ایده ای دارید؟

دلتا

برچسب ها:

دکوراسیون 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman