ساخت عمارت 227متری توسط زنان آفریقایی

ساخت عمارت 227متری توسط زنان آفریقایی
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۳۱ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۸

گروهی از زنان آفریقایی با تکمیل کارهای عمرانی یک عمارت ۲۲۷ متری در این شهر، افتخار طراحی و ساخت بلندترین برج قاره آفریقا را از آن خود کردند.
به گزارش اخبار ساختمان، تلویزیون سی ان ان؛ از ژوهانسبورگ گزارش داد، یگ گروه ۹ نفره از زنان معمار و مهندس آفریقای جنوبی صاحب شرکت "معماران بین المللی کمان مشترک" موفق شدند با به عهده گرفتن نقش اصلی طراحی و ساخت عمارت ۵۵ طبقه موسوم به "لئوناردو" که در آذرماه امسال به بهره برداری کامل می رسد نام خود را به عنوان برترین تیم مهندسی و معماری زن جهان ثبت کنند.

انجمن معماران آفریقای جنوبی مستقر در استان "ایسترن کیپ" از این رویداد به عنوان پدیده ای نادر در تاریخ فعالیت های عمرانی کشور و حتی در قاره آفریقا با ۵۴ کشور نام برد و گفت که تا پیش از این فقط ۲۱ درصد از کارهای عمرانی کشور در اختیار زنان قرار داشت، اما اینبار مشخص شد که 27 درصد معماران این کشور زن هستند.

خانم "مالیکا والهله" مهندس ۲۷ ساله و طراح و ناظر اصلی این عمارت ضمن برشمردن دشواری های ساخت آن برای زنان در جامعه سنتی آفریقا گفت: از آنجایی که به عنوان زن رنگین پوست و جوان مجبور بودند با بیش از ۲ هزار مرد اعم از همکار و کارگر برای تکمیل این پروژه عمرانی تعامل داشته باشند با بحران های رفتاری جنسیتی و تعصبات مردانه بیشماری دست و پنجه نرم کردند تا سرانجام موفق شدند به جهان ثابت کنند که می توانند در جامعه با ارزش های مردانه نیز کارهای بزرگ انجام داد.

وی در گفت وگو با سی ان ان گفت که کارهای عمرانی این برج تجاری و مسکونی از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و ۵۰ متر بلندتر از برج کارلتون در سندتون و به مراتب بلند تر از برج "پیناکِل" در نایروبی کنیا و برج محمد پنجم در رباط مغرب است.

عمارت لئوناردو که شامل ترکیبی از فضاهای اداری، فروشگاه ها، مکان های مسکونی و هتل می شود در بزرگترین منطقه تجاری قاره آفریقا در محله "سندتن" ژوهانسبورگ به عنوان کلانشهر قاهره و محل معاملات طلا و الماس و سنگ های قیمتی جهان واقع شده که بزرگترین عمارت دیگر این قاره به نام "کارلتون" نیز در همین منطقه تجاری (مثل هارلم آمریکا) قرار گرفته است.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman