مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد:

ارائه وام مقاوم سازی به 55 هزار روستایی

ارائه وام مقاوم سازی به 55 هزار روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۳

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از محل مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی برای بیش از 55 هزار واحد تسهیلات پرداخت می‌شود که بخش عمده‌ای از آن پرداخت شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، فرهاد سبحانی در نشست با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: از یک هزار و 220 روستای تحت پوشش بنیاد مسکن در بهره‌مندی از تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی ما موفق شدیم برای متقاضیان روستایی تسهیلاتی را به میزان تعیین شده پرداخت کنیم که البته در 22 شهر زیر 25 هزار نفر نیز این تسهیلات در حال پرداخت است.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای روستائیان خاطرنشان کرد: تاکنون 100 هزار جلد سند برای املاک روستایی صادر شده که این کار با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان اردبیل در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل کمک بلاعوض برای اقشار کم درآمد به ویژه احداث مسکن برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر را یادآور شد و گفت: در این زمینه ساخت 68 واحد شروع شده و تعدادی از این واحدها در مناطق شهری تحویل خانواده‌ها شده است.

سبحانی با بیان پرداخت 440 میلیون تومان منابع بلاعوض برای ساخت 16 واحد مسکن معلولان و طلاب در روستاها تصریح کرد: در مجموع 21 واحد در این حوزه در حال انجام است که امیدواریم شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق روستایی شاهد عدم تکمیل واحدهای روستائیان هستیم که برای کمک به تکمیل و بهره‌برداری از آنها تا سقف 8 میلیون تومان منابع بلاعوض به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده تا در استان اردبیل بتوانیم این واحدهای باقیمانده را آماده افتتاح کنیم.

95 درصد مساکن مهر در شهرهای کوچک تکمیل شده است

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل به توان مالی کم جامعه کوچروی عشایر اشاره کرد و افزود: این عشایر کوچرو که نیمی از سال را در قشلاقات به سر می‌برند، در تامین مسکن و سرپناه با مشکلاتی روبرو هستند، بنابراین قرار شد از طریق منابع بانکی تسهیلات خوبی نیز در اختیار آنها قرار گیرد.

سبحانی با اشاره به احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر اظهار کرد: سهمیه استان اردبیل 6 هزار و 52 واحد بوده که بیش از 6 هزار واحد تکمیل شده و کمتر از 50 واحد باقی مانده است که در جعفرآباد با حل مشکلات درصدد بهره‌برداری از آنها هستیم.

وی از صدور دفترچه اقساط برای صاحبان این واحدها خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید زمین در اختیار خیرین و بنیاد مسکن قرار گیرد تا بتوانیم در شهرهای مختلف احداث واحدها را انجام دهیم.
وی از مسئولان خواست؛ با تامین زمین بنیاد مسکن را در ساخت این واحدها کمک کنند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman