سقف سبز برای هماهنگی با مناظر کوهستانی

سقف سبز برای هماهنگی با مناظر کوهستانی
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۰۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۳

سقف یکی از مراکز اجتماعی چونگ‌کینگ، شهری در جنوب غربی جمهوری خلق چین، پوشیده از گل‌ها و گیاهان سرسبز است که باعث ایجاد هماهنگی بین این ساختمان و مناظر کوهستانی اطراف شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، ساختمان‌های بتنی تودرتو می تواند به راحتی چشم‌اندازهای سرسبز را از بین ببرد؛ با این حال، گروهی از معماران در شهر چونگ‌کینگ یک مرکز اجتماعی تودرتو طراحی کرده‌اند که سقف آن به طور کامل پوشیده از گل‌ها و گیاهان طبیعی است و در کوه‌های سرسبز اطراف محصور شده است.

استفاده از سیستم جمع‌آوری آب باران و امکان استفاده دوباره از آن برای به حداقل رساندن مصرف آب آشامیدنی، سامانه غیرفعال خورشیدی، آسفالت نفوذپذیر و مصالح ساختمانی بومی از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرکز اجتماعی است.

مرکز اجتماعی چونگ‌کینگ از سه ساختمان جدا از هم شامل یک مرکز فرهنگی، یک سالن ورزشی و یک مرکز بهداشت عمومی تشکیل شده است. این سه ساختمان، به علت وجود زمین‌های ناهموار، در ارتفاعات متفاوت ساخته شده است با این‌ حال سقفی سرسبز به طور یکپارچه سه ساختمان را با هم یکی می‌کند تا ساختمانی برابر با ۱۰ هزار متر مربع را تشکیل دهد.

سقف مرکز اجتماعی چونگ‌کینگ، که بر فراز پیاده‌روهای سرپوشیده بین سه ساختمان قرار گرفته است، دارای دهانه‌های وسیع دایره‌ای و مستطیلی است که فضای کافی را برای رشد درختان فراهم می‌آورد و علاوه بر این، باعث هدایت نورطبیعی به داخل ساختمان‌ها می‌شود.

دهانه‌های سقف‌ها، پنجره‌ها، طاق‌ها و راهروهای مرکز اجتماعی، مرز بین داخل و خارج ساختمان را نامشخص کرده است و در نتیجه تلفیق کل فضا با آسمان، کوه‌های اطراف، درختان، نور خورشید و باد ملایم باعث ایجاد پیوندی عمیق بین ساختمان مصنوعی با چشم‌انداز طبیعی شده است.

سقف سرسبز مرکز فرهنگی چونگ‌کینگ، دو حیاط ساختمان و همچنین سیستم جمع آوری آب باران را که به شکل برکه‌ای مرکزی است، نیز در خود محصور کرده است.

ایمنا


برچسب ها:

ساختمان ،سقف سبز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman