یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد:

نهضت مسکن باید از 2 منظر بررسی شود

نهضت مسکن باید از 2 منظر بررسی شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

یک کارشناس مسکن گفت: طرح جهش تولید مسکن باید از دو منظر مورد بررسی قرار بگیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، تامین مالی یک میلیون مسکن دو جنبه دارد، بحث تامین مالی ساخت یا عرضه و سمت دیگر تقاضا و خرید است بعد از ساخته شدن این واحدها برای در اختیار قرا ر گرفتن متقاضیان جنبه ها و مشکلات خاص خود را دارد.

بازار مالی مسکن از شرایط مطلوب فاصله دارد و نیازمند توسعه است بخشی از آن با معرفی ابزارهای جدید قابل حل است ولی شاید ولی بخش مهم بستر های مورد نیاز برای توسعه بازار مسکن است.

تجربه نشان داده رشد اقتصادی یکی از نیازه گشترش بازار مسکن است و در کنار آن بحث تورم بالا کشور است که خود تورم نیز تا زمانی که بالاست حتی با معرفی ابزارهای جدید بازار به نحو مطلوب گشترش پیدا نمی‌کند.

در بازار مسکن دو دسته کی نیازمند گسترش است اول حوزه بازار رهنی که شاید ابزار جدید بتان معرفی کرد ابزاری که با تورم شاخص شوند یا تسهیلاتی که پرداخت سود داشته باشند.

در کنار آن ابزاری را برای بازار سرمایه در حوزه مسکن می‌توان معرفی کرد و حتی می‌توان ابزار پیش فروش را معرفی کرد که می‌تواند مناسب باشد، چراکه بحث تامین مالی را برای سمت عرضه و تقاضا مهیا می‌کند ولی منابع قانونی در این زمینه وجو دارد.

صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات است که تجربه خوبی داشته و منابع خوبی را به این سمت جذب و به بازارهای مالی کمک می‌کند. و حتی به خانه‌وارها کمک می‌شود برای خانه دار شدن امید است که کمک شود این ابزار هرچه سریعتر در کشور رواج پیدا کند.

در تمام این ابزارها چرخه اصلاح و بهبود باید بعد از معرفی اضافه شود تا اینکه با چرخه اقتصاد و بازرهای مالی استفاده شود چند طرح هم معرفی شده است و اگر منوانع آنها از بین روند ظرفیت های خوبی دارند.

صدای بورس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman