رویایی بنام خرید خانه برای جوانان

رویایی بنام خرید خانه برای جوانان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۷ | ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: به نظر می‌رسد دولت بنا ندارد که صفر تا صد حدود یک میلیون مسکن در یک سال بسازد، بلکه خلا مورد نیاز را جبران می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد امین جعفری درباره وعده دولت سیزدهم برای ساخت چهار میلیون مسکن اظهار کرد: این وعده قابلیت اجرا شدن را دارد اگر مسئولان واقعا بخواهند «عبارت ما می‌توانیم» را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه سوء برداشت‌های نادرست از میزان ساخت و ساز مسکن توسط دولت شده است، گفت: به نظر می‌رسد دولت بنا ندارد که صفر تا صد حدود یک میلیون مسکن در یک سال بسازد، بلکه در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت سالانه حدود 300 هزار تا 400 هزار خانه را می سازد. همچنین حدود 400 هزار مسکن نیز توسط خود مردم ساخته می‌شود. در نتیجه بین 700 تا 800 هزار مسکن در سال آماده بهره برداری است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه نیاز کشور به مسکن در حدود یک میلیون تا یک میلیون و صد هزار مسکن در سال است، گفت: دولت سیزدهم منظورش از وعده یک میلیونی در سال این است که شکاف یا خلا موجود، بین میزان ساخت خانه تا میزان مورد نیاز را تامین کند.

وی مطرح کرد: دولت بنا دارد تا با واگذاری به بخش خصوصی و پیمانکار یا همکاری با قرارگاه خاتم انبیا حدود 200 تا 400 هزار مسکن مورد نیاز را بسازد.

جعفری بیان کرد: البته دولت باید منطقه جغرافیایی، نوع مصالح استفاده شده و زیرساخت‌های لازم رفاهی را در نظر بگیرد و بعد اقدام به ساخت مسکن کند چراکه ایران، کشوری حادثه خیز از نظر بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل است و اگر این مسکن‌ها ساخت مناسبی نداشته باشند، جان و سلامت مردم را به خطر خواهند انداخت.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دولت برای ساخت مسکن مشکل زمین ندارد، گفت: دولت می تواند زمین‌های کم قیمت را بسازد و به صورت 20 تا 25 ساله به صورت اقساطی به مردم بفروشد.

رویایی خرید مسکن برای جوانان

وی با اشاره به طرح ساخت مسکن مهر عنوان کرد: به عقیده بنده مسکن مهر با وجود تمامی نواقص، برای کشور و مردم مفید بود چراکه افرادی صاحب خانه شدند که هیچ گاه تصور نمی‌کردند، بتوانند از خود مسکن داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال مانند طرح مسکن مهر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم به ویژه در شهرهای بزرگ نیازمند، ساخت منازلی این چنین با قیمت مناسب از سوی دولت هستند چراکه با توجه به گرانی بازار مسکن و میزان درآمد، خرید خانه برای جوانان به رویا تبدیل شده است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ به اینکه آیا ساخت مسکن انبوه توسط دولت، منجر به مهاجرت افراد از روستا یا شهرهای کوچک به کلان شهرها یا تهران می‌شود، گفت: به عقیده بنده این معضل در طولانی مدت امکان دارد که تبدیل به چالش مهاجرت‌های غیر ضروری شود. بنابراین مسئولان با کمک مشاوران باید از ابتدا فکری به حال این مشکل کنند. به عنوان مثال به افرادی اجازه ثبت نام دهند که متولد شهر مورد درخواست خرید خانه هستند یا حداقل 5 تا 10 سال در آن شهر سکونت داشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت ساخت مسکن را نباید به کلان شهرها معطوف کند بلکه باید در شهرهای کوچک نیز مسکن بسازد. اگر مسکن تنها در شهرهای بزرگ ساخته شود، به طور قطع برای فردی گزینه مهاجرت وسوسه انگیز خواهد بود.

ایسکانیوز

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman