هفت سال انتظار برای تکمیل یک پروژه

هفت سال انتظار برای تکمیل یک پروژه
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

کارمندان علوم پزشکی از هفت سال پیش با پرداخت مبلغ 30 میلیون تومان خواب خانه دار شدن را می‌بینند و مدیر پروژه به دلیل عدم توانایی در خرید اوراق مسکن و نبود تسهیلات کماکان نمی‌تواند پروژه را تحویل دهد.
به گزارش اخبار ساختمان، نزدیک به ده سال است که از شروع پروژه فاز سوم علوم پزشکی ایلام می‌گذرد؛ این پروژه، پروژه ساخت یک مجتمع مسکونی است که در سال‌های ۹۲ - ۹۳ توسط شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی احداث شد.

با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی برای راحت‌تر شدن فعالیت شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی یک اتاق به عنوان دفتر کار در اختیار آنها گذاشته است اما این تعاونی زیر نظر این دانشگاه فعالت نمی‌کند و یک تعاونی مستقل است که به صورت خودجوش تشکیل شده است.

بیشتر افرادی که در این پروژه سرمایه گذاری کرده‌اند در سال ۹۳ برای ساخت یک واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان پیش پرداخت کرده‌اند در صورتی که می‌توانستند در آن زمان با همین مبلغ صاحب دو واحد مسکن مهر شوند.‌

افرادی که در این پروژه سهامدار هستند در صورتی که باید تاکنون به واسطه این پروژه صاحب خانه می‌شدند هنوز مستاجر هستند و بسیاری از آنها برای پرداخت پول پیش یا رهن منزل و پرداخت اجاره بها با مشکل مواجه شده‌اند.

پروژه‌ای که می‌توانست در مدت یکسال تکمیل شود اکنون بعد از هفت سال هنوز تکمیل نشده است و مسوولین ساخت پروژه باز هم در حال به تعویق انداختند تکمیل پروژه به بهانه‌های متعددی هستند و هر بار به بهانه‌ی دریافت وام کار را عقب می‌اندازند اما نهایتا خبری نیست که نیست!

این در صورتی‌ است که در این هفت سال هزینه‌های ساخت و اجاره ساختمان و همچنین قیمت زمین به صورت چشمگیری افزایش یافته است و به تعویق انداختن پروژه‌های عمرانی ضرر و زیان زیادی را برای صاحبان آنها خواهد داشت.

عدم پاسخگویی تعاونی علوم پزشکی نسبت به زمان تحویل واحدها

یکی از سهامداران این پروژه گفت: زمانی که مسکن مهر جانبازان سیزده میلیون تومان بود بنده نزدیک به بیست میلیون تومان در این پروژه سرمایه گذاری کردم.

وی افزود: با مراجعه به تعاونی علوم پزشکی هیچ گونه پاسخ درستی نسبت به زمان تحویل واحدها داده نمی‌شود.

این سهامدار گفت: آیا این انصاف است که من با نزدیک به 90 میلیون پرداختی به تعاونی و اخذ وامهای ۱۸ درصد بخاطر این پروژه اکنون توان اجاره یک آپارتمان و پرداخت اجاره را ندارم؛ مسوولی که دلش بسوزد و پیگیر این ماجرای غم انگیز بشود کجاست؟

از سال ۹۲ منتظریم که صاحب خانه شویم

یکی دیگر از سهامداران این پروژه گفت: ما از سال ۹۲ - ۹۳ برای ساخت این واحد‌های مسکونی ثبت نام کردیم؛ من آن موقع مبلغ ۳۰ میلیون تومان پرداخت کردم.

وی افزود: ما فکر می‌کردیم این واحدها یک ساله یا نهایتا دوساله تحویل داده شود هنوز که هنوز است منتظر تکمیل این واحدها هستیم اما متاسفانه خبری از تکمیل این پروژه نیست.

شرکت تعاونی مسکن به صورت خودجوش شکل گرفته است

رستم‌زاد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شرکت تعاونی مسکن که مسوول ساخت پروژه فاز سوم علوم پزشکی است ارتباطی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد و زیر نظر دانشگاه فعالیت نمی‌کند.

وی افزود: این تعاونی یک پروژه است بین کارمندان علوم پزشکی که به صورت خودجوش شکل گرفته است و دانشگاه فقط برای سهولت کار این افراد یک اتاق برای انجام کارهای مربوط به این پروژه در اختیار آنها قرار داده است.

توانایی خرید اوراق مسکن را نداشتیم

آبی مدیر عامل پروژه فاز سوم علوم پزشکی گفت: پروانه ساخت این پروژه را در اواخر سال ۹۵ دریافت کردیم.

وی افزود: این تعاونی به عنوان یک شخص حقوقی که مسوولیت ساخت مسکن برای کارکنان علوم پزشکی را دارد لذا دانشگاه هیچ نقشی در فعالیت‌های این تعاونی ندارد و تنها یک اتاق کار در اختیار تعاونی قرار داده است و هیچ گونه خدمات مالی به تعاونی ارائه نمی‌دهد.

مدیر عامل پروژه فاز سوم علوم پزشکی گفت: ما برای ساخت هر پروژه‌ای پس از خریداری زمین یک برآورد مالی می‌کنیم؛ در رابطه با ساخت پروژه فاز سوم علوم پزشکی و سایر پروژه‌ها ما دو منبع مالی داریم یکی هزینه‌ای است که از افرادی که برای ساخت واحدها ثبت‌نام می‌کنند دریافت می‌شود و یکی وام‌هایی که دریافت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای دریافت وام به عناوین مختلف و به دلیل این که برای دریافت وام از بانک مسکن به اوراق نیاز داریم و قدرت خرید اوراق که به ارزش ۲ تا ۳ میلیارد تومان است را نداشتیم به مشکل برخوردیم به همین خاطر تا این مرحله از کار را با دریافتی‌هایی که از سهامداران داشتیم پیش بردیم.

آبی گفت: هر کدام از اعضا درخواست ۱۰۰ میلیون تومن وام را داده‌ایم اگر مساعدت کنند و یک وام ۱۸ درصد به ما بدهند تا پایان سال این پروژه تکمیل می‌شود.

مسوولی که درد این افراد را درک کند و چاره‌ای برای آنها بیندیشد کجاست؟

فارس

برچسب ها:

ایلام 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman