شروط حضور چینی ها در ایران چیست؟

شروط حضور چینی ها در ایران چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۹/۰۲

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر قرار بر این است که حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران جدی شود باید به شرط انتقال تکنولوژی باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد صدیف بدری اظهار داشت: اگر قرار باشد حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران جدی شود باید به شرط انتقال تکنولوژی باشد چرا که آن‌ها اکنون دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در رابطه با سریع‌سازی و سبک‌سازی را دارند و اگر حاضر باشند با این شرط، پروژه را قبول کنند ما هم استقبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی پیش از موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را داده بود و حال که در قامت رییس قوه مجریه قرار گرفته بر این وعده تاکید دارد و گفته می‌شود مقدمات این کار هم صورت گرفته است.

بدری گفت: فعلاً صحبت حضور چینی‌ها برای جلو بردن پروژه ساخت چهار میلیون مسکن در حد شایعه است و تاکنون در این رابطه حرف مستندی از سوی دولت نشنیده‌ایم.

وی افزود: به نظر من، شرکت‌های داخلی، انبوه‌سازان، پیمانکاران و مهندسین ایرانی بسیار توانمندتر از چینی‌ها هستند و باید برای ساخت واحد‌ها از توانایی‌ها و قابلیت‌های داخلی استفاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران جدی شود باید به شرط انتقال تکنولوژی باشد. آن‌ها اکنون دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در رابطه با سریع‌سازی و سبک‌سازی را دارند و اگر حاضر باشند با این شرط، پروژه را قبول کنند ما هم استقبال خواهیم کرد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس اظهار کرد: امکان نوع دیگری از همکاری هم وجود دارد، اینکه آن‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کنند و بعد در قبال دستمزد با ما تهاتر داشته باشند که این موضوع هم می‌تواند قابل بررسی باشد.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman