جزئیات طرح جهش تولید مسکن در سمنان

جزئیات طرح جهش تولید مسکن در سمنان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۱ | ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

رئیس شورای مسکن استان و استاندار سمنان از نام نویسی بیش از ۱۹ هزار سمنانی در طرح جهش مسکن در این استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان از اولویت های جدی است و پتانسیل کسب رتبه های شاخص کشوری در این حوزه در استان وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از فرصت زمین های مازاد و بحث الحاق برای تامین زمین اجرای قانون جهش تولید در استان، گفت: بروز رسانی کارگروه های "امور زیربنایی" و "ماده ۵" و سایر کمیسیون های حوزه عمرانی در دستور کار قرار بگیرد و پرونده ای باقی نماند.

رئیس شورای مسکن استان از شهرداری های استان خواست: ضمن مساعدت و تسریع در صدور پروانه های ساختمانی به منظور اجرای قانون جهش تولید مسکن، در بحث آماده سازی زمین های در نظر گرفته شده برای این قانون نیز اهتمام داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تا امروز بالغ بر ۱۹ هزار نفر در استان ثبت‌نام اولیه را در بحث جهش تولید مسکن انجام دادند که رقم بسیار قابل توجهی است و ضرورت دارد تا اقدامات در این حوزه بیش از قبل تسریع شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید مسکن از تاکیدات ریاست‌ محترم‌ جمهور است، اضافه کرد: الحمدالله در ۷۵ درصد از ۲۱ شهر استان، زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آماده واگذاری است که از سه روش الحاق، مازاد دستگاه های اجرایی و تغییر کاربری، تامین شده است.

استاندار سمنان افزود: سهم استان سمنان برای سال اول اجرای قانون جهش تولید مسکن، هفت هزار و ۲۰۰ واحد است که به تمامی کسانی که فرم‌ "ج" آنها سبز بوده و در مراحل قبلی ثبت نام ‌نکردند، تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تفاهمنامه هایی مابین برخی از وزارتخانه در بحث قانون جهش تولید مسکن منعقد شده تا همه اقشاری که به نوعی این طرح شامل حال آنها می شود، در این طرح ثبت نام و صاحب مسکن شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن ملاک تعیین واجد شرایط بودن افراد، سامانه ثبت نام مسکن و تایید این سامانه است، اظهار کرد: در این طرح از روستاها نیز غفلت نشده و با متولی گری بنیاد مسکن در سطح کشور و استان، بر اساس تقاضا ثبت نام از روستاییان صورت خواهد گرفت و احداث مسکن انجام می شود.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman