دهیاران تخلفات ساخت‌‌وساز را گزارش دهند

دهیاران تخلفات ساخت‌‌وساز را گزارش دهند
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۸/۲۷

دادستان رودسر با اشاره به تخریب مجتمع مسکونی ۱۲ واحد در روستایی در چابکسر، گفت: دهیاران هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز را گزارش دهند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد صالح جنت رستمی در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی دهیاران در خصوص ساخت و ساز های غیر مجاز در روستاها، اظهار کرد: مردم قبل از خرید زمین استعلام های لازم را از دستگاه های مربوطه همچون جهاد کشاورزی و بخشداری دریافت کنند.

وی افزود: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها موظف به همکاری با ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های متولی بوده و باید هرگونه تخلف را به دستگاه قضا گزارش دهند.

رستمی با بیان اینکه دستگاه های متولی در صورت دریافت گزارش تخلف باید هرچه سریعتر نسبت به جلوگیری از ساخت و ساز غیر قانونی اقدام کنند، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت وقت جهاد کشاورزی رودسر و کارکنان ان مرتکب تخلف و جرم شده بودند که پس از اثبات آن به حبس و جزای نقدی وهمچنین انفصال از خدمت محکوم شدند.

دادستان رودسر با اشاره به تخریب مجتمع مسکونی ۱۲ واحد در روستای سورخانی چابکسر، گفت: این مجتمع مسکونی در ۱۲ واحد و دو طبقه با مساحت ۱۰۰ و ۱۵۰ متر مربع ساخته شده بود که با حکم دستگاه قضا و همکاری نیروی انتظامی تخریب و مجوز امتیازات آب و برق و گاز این مجتمع نیز لغو شد.

رستمی با اشاره به ادعای مالک مبنی بر دارا بودن پروانه ساخت برای این مجتمع مسکونی، اضافه کرد: بر اساس بررسی های به عمل آمده مجوز بلامانع بودن ساخت و ساز از سوی مالک به دهیاری جعلی بوده و دهیاری نیز بر اساس همان مجوز اقدام به صدور پروانه کرده بود.

مهر

برچسب ها:

تخلفات ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman