معاونت مسکن و ساختمان خبر داد:

بیش از 534 هزار مسکن ملی در سراسر کشور در حال اجرا است

بیش از 534 هزار مسکن ملی در سراسر کشور در حال اجرا است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۵ | ۱۴۰۰/۰۸/۰۸

معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی با اعلام این مطلب که بیش از ۵۳۴ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در حال اجراست از تکمیل و تحویل ۲ میلیون و ۶۱ هزار واحد مسکونی مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد و تعداد واحدهای نیمه‌تمام را ۱۴۳ هزار واحد برشمرد.

به گزارش اخبار ساختمان، معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی آماری از وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن را که توسط دستگاه‌های مجری همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری، و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت آموزش و پرورش در تفاهم با وزارت راه و شهرسازی، در دست انجام است، اعلام کرد.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، هم‌اکنون عملیات اجرایی بیش از ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی آغاز شده و دارای پیشرفت فیزیکی هستند.

بر این اساس، واحدهای شروع شده و دارای عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۷ هزار و ۷۹۸ واحد، شرکت عمران شهرهای جدید ۱۳۵ هزار و ۴۷۹ واحد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۵ هزار و ۸۵ واحد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۷۲ هزار واحد، سازمان ملی زمین و مسکن (ادارات کل راه و شهرسازی) ۱۳۴ هزار و ۹۲۷ واحد، شرکت بازآفرینی شهری ایران ۸۰ هزار واحد و وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار و ۲۰۴ واحد است که مجموع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن که عملیات اجرایی آنها آغاز شده ۵۳۴ هزار و ۴۸۴ واحد است.

 

بیشتر بخوانید:

روند خانه دار شدن مردم تسهیل خواهد شد

شرط انبوه سازی چینی ها در ایران اعلام شد

گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن در سال ۱۳۹۷ و با روی کارآمدن محمد اسلامی به سمت وزارت راه و شهرسازی مطرح شد، این طرح در ابتدا قرار بود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در طی دو سال اجرا کند که در تفاهم با سایر وزارتخانه‌ها این رقم به بیش از ۵۰۰ هزار واحد افزایش یافت.

همچنین معاونت مسکن و ساختمان، آماری از تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر ارایه کرد. بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، از تعداد ۲ میلیون ۲۰۴ هزار واحد مسکونی مهر، تعداد ۲ میلیون و ۶۱ هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین تعداد ۱۴۳ هزار واحد نیمه تمام است که عمده این واحدها به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی و روبنایی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و عدم مراجعه متقاضیان به منظور فروش اقساطی واحدها تحویل نشده است.

این گزارش حاکی است که تعداد ۱۵ هزار واحد از واحدهای باقیمانده مسکن مهر به شکل خودمالک، هفت هزار واحد دارای مشکل حقوقی، ۶۶ هزار واحد فاقد متقاضی و با پیشرفت زیر ۳۰ درصد، ۱۴ هزار واحد تسویه نقدی شده و ۴۱ هزار واحد نیز در دست اجراست.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman