مشکل مسکن در جزیره کیش حل می شود

مشکل مسکن در جزیره کیش حل می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان برای ساخت و سازهای مسکن ارزان ۴۳ هکتار اراضی تخصیص و جانمایی کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، ناصر آخوندی در خصوص اعلام برنامه های این سازمان به سعید محمد دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اظهار داشت: برنامه رفع مشکل مسکن ساکنان این جزیره آغاز شده و در این راستا ۳۵ هکتار اراضی ویژه مسکن کارکنان و هشت هکتار نیز برای مسکن اولی های بومیان تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: ۳۵ هکتار اراضی تخصیص یافته برای ساخت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت ویژه کارکنان بخش دولتی، نهادها و بخش خصوصی است.

آخوندی افزود: همچنین هشت هکتار تخصیص یافته برای مسکن بومیان نیز برای حدود ۴۰۰ خانوده ثبت نام شده است که قرار است عملیات اجرایی این مساکن به زودی آغاز شود.

وی یادآور شد: این سازمان در نظر داشت این واحدها در قالب مسکن اقدام ملی احداث شود که به دلیل تغییر و تحول دولت فعلا متوقف شد.

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برای حضور سه روزه در رویداد نمایشگاهی و همایشی آیفیکس ۲۰۲۱ به کیش سفر کرده است.

وی سفر خود به این جزیره را با حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان آغاز کرد.

گشایش رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مناطق آژاد و ویژه اقتصادی کشور)، حضور در غرفه ها و نشست با سرمایه گذاران شرکت کننده در این رویداد از برنامه های سفر وی است.

وی همچنین درجریان سفر سه روزه خود به جزیره کیش با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی،استاندار هرمزگان،ائمه جمعه و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش دیدار کرده و از طرح های نیمه تمام و واحدهای صنعتی و تولیدی این جزیره بازدید می کند.

محمد ساعت ۲۱ روز سه شنبه دوم آبان از طریق برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه کیش به صورت مستقیم با مردم این جزیره گفت و گو کرد.

وی پیش از این به مناطق آزاد تجاری اروند و انزلی سفر کرده بود و کیش سومین مقصد وی برای بازدید از مناطق آزاد تجاری جزیره است.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش دوشنبه دوم تا چهارشنبه پنجم آبان سال جاری برگزار می شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

ایرنا

برچسب ها:

جزیره کیش 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman