مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

تکمیل بازسازی سی سخت تا پایان آبان

تکمیل بازسازی سی سخت تا پایان آبان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درصورتی‌که تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای ساخت واحدهای مسکونی زلزله‌زده سی سخت تخصیص یابد تا پایان آبان ماه ساخت واحدها به پایان می‌رسد.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل باقری در توضیح آخرین روند بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت گفت: باتوجه به اتمام آورده مردم برای تکمیل واحد‌های زلزله زده سی سخت، آیت الله رئیسی در پی سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از مناطق زلزله زده، رقم ۵۰ میلیون تومان برای واحد‌های شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحد‌های روستایی در نظر گرفتند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اینکه این تسهیلات از سوی هیئت دولت تصویب شده، اما هنوز پرداخت این تسهیلات از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: در دو ماه اخیر بازسازی‌ها روند روبه رشدی داشته است و از حدود هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی احداثی حدود ۵۶۰ واحد مسکونی تاکنون تکمیل شده است و مابقی واحد‌ها تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

باقری در ادامه گفت: برخی از افراد باتوجه به داشتن واحد و در شهر‌های دیگر تمایلی به تکمیل واحد‌های خود نداشته اند که حدود ۲۰۰ واحد است، اما مابقی واحد‌های مسکونی که هزار و ۵۰۰ واحد است در صورتی همت مردم و تخصیص تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی تصویب شده تا پایان آبانماه تکمیل خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۰۰ کانکس در شهر وجود دارد که با مشکل روبرو هستند و واحد‌های مسکونی آن‌ها تقریبا تکمیل شده است و در انتظار تسهیلات هستند که در صورت پرداخت این تسهیلات تا پایان آبان ماه هیچ کانکسی وجود نخواهد داشت.

(جمعه) نهم مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور در پنجمین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد از مناطق زلزله زده شهر سی سخت بازدید کردند.

چندی پیش عبدالحمید پناهی با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در جریان پنجمین سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، گفته بود آیت‌الله رئیسی دستور دادند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحد‌های مسکونی شهری و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحد‌های مسکونی روستایی اختصاص یابد و این مبلغ به تسهیلاتی که دولت قبلی در نظر گرفته بود، اضافه می‌شود.

وی اعلام کرد اگر این منابع به‌زودی تأمین اعتبار شود، همه آن هزار و ۲۰۰ واحدی که سقف‌زنی کرده‌اند، تکمیل می‌شوند.

میزان

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman