شغل تعمیرات پکیج چیست و چه درآمدی دارد؟

شغل تعمیرات پکیج چیست و چه درآمدی دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۵ | ۱۴۰۰/۰۸/۰۴

توجه داشته باشید که این روز ها یکی از مشاغل پر درآمد، شغل نصب و تعمیرات پکیج می باشد که در شمار مشاغل فنی قرار دارد و بازار کار آن نیز بسیار خوب می باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، حتما شما هم این موضوع را می دانید که در حال حاضر مزایای زیادی در پکیج های دیواری وجود دارد که به نسبت سایر سیستم های گرمایشی میزان درخواست از سوی مشتری جهت نصب آن افزایش پیدا کرده است ، به عنوان مثال تعمیر پکیج در تهران در حال حاضر بیشترین تقاضا را در کشور دارد ؛ در نتیجه با میزان افزایش تقاضا به منظور نصب پکیج قطعاً سرویس دهی و تعمیرات این گونه ابزار نیز زیاد می شود ؛ از این رو شغل پکیج دیواری امروزه به یکی از بهترین و پر درآمد ترین شغل های فنی تبدیل شده است. در صورتی که شما یک برنامه‌ریزی درست و همچنین نحوه نصب و آموزش تعمیرات پکیج را دارا باشید خیلی زود می توانید در این زمینه موفقیت زیادی را کسب نموده و همچنین سودهای کلانی به دست آورید.

در صورتی که شما دوست دارید شغل های فنی را انجام دهید و می خواهید به بازار کار اینگونه از شغل ها وارد شوید باید توجه داشته باشید که نصب نمودن پکیج و تعمیرات آن از جمله بهترین شغل های فنی به شمار می رود که پس از کسب تجربه می توانید به خوبی از این شغل در آینده استفاده کنید و درآمد های زیادی را به دست آورید.

در حال حاضر پکیج های دیواری با توجه به این که مقرون به صرفه تر است و مزایای زیادی دارد همانگونه که بیان شد بر میزان درخواست استفاده از اینگونه پکیج ها روز به روز افزوده می شود و شما از این طریق می‌ توانید بر میزان درآمد خویش بیفزایید؛ به عنوان مثال پروژه های ساختمانی به گونه ای است که حتماً جهت گرمایش از اینگونه وسایل استفاده می کنند.

 



به طور کلی اینکه این پکیج ها دارای مزیت های زیادی است همواره موجب شده تا ساختمان های قدیمی نیز به سمت و سوی این سیستم گرمایشی جذب شوند و سیستم گرمایشی پیشین خود را تغییر دهند؛ بنابراین این مسئله نشان از کیفیت و امکانات ویژه این پکیج دارد.

ممکن است همواره این سوال برایتان مطرح شود که به چه میزان می توان از شغل فنی تعمیر پکیج دیواری درآمد به دست آورد؟

در پاسخ می توانیم بگوییم بسته به مهارت، تجربه، تخصص و توانایی که شما در این زمینه دارید می توانید درآمد های زیادی را کسب نمایید؛ به عبارت دیگر هر چقدر میزان توانایی، تجربه و تخصص شما در این زمینه بیشتر باشد؛ بنابراین شما درآمد بیشتری می توانید کسب کنید. شهر تهران به عنوان یک کلان شهر قطعاً نیاز به افراد تعمیر کار در زمینه پکیج و نصب آن دارد و افراد زیادی و همچنین ساختمان ‌های بیشماری در این شهر وجود دارد که به دنبال استفاده از پکیج و خدمات مربوط به آن هستند. در حقیقت شما به عنوان یک شخص نصاب پکیج و تعمیر کار می توانید کار خود را در این گونه از کلان شهر ها آغاز نمایید.

بهتر است بدانید یکسری عواملی وجود دارد که تاثیر زیادی در کسب درآمد در شغل فنی تعمیر کار پکیج می گذارد، به عنوان مثال از این عوامل می ‌توان کیفیت ارائه خدمات، مشتری مداری، تبلیغات، ساعت های کاری و قیمت ارائه شده را نام برد.

به طور کلی نصاب و تعمیرکار پکیج دیواری به شخصی اطلاق می شود که موفق به کسب مهارت های مورد نیاز در نصب نمودن تمامی برند ها و مدل های پکیج دیواری را شده باشد و همچنین توانایی برطرف نمودن بسیاری از مشکلات ایجاد شده در پکیج دیواری را داشته باشد و آن ها را عیب یابی و تعمیر سازد؛ در نتیجه به منظور کسب موفقیت در بازار کار شغل فنی تعمیر کار پکیج نخستین گام کسب مهارت می باشد.

همانگونه که می دانید معمولاً پکیج های دیواری با استفاده از گاز شهری کار می ‌کند؛ در نتیجه همین مسئله باعث می‌ شود که این شغل بسیار حساس به نظر آید، بنابراین بی احتیاطی به هنگام نصب و یا تعمیرات پکیج احتمالاً خسارت های مالی و جانی ممکن است به بار آورد. پس توجه داشته باشید که این مسئله یعنی رفع مشکلات پیش آمده و عیب یابی پکیج از توان افراد عادی خارج می باشد و تنها نصب صحیح و تعویض قطعات و همچنین تعمیر دستگاه پکیج در توان افراد ماهر در این زمینه می باشد، یعنی آن دسته از افرادی که به عنوان تعمیر کار حرفه ای شناخته می شوند و از تجربه مهارت و دانش زیادی در این حوزه برخوردار هستند. در نتیجه به هنگام تعمیر یا نصب دستگاه پکیج حتماً از افراد حرفه‌ ای در این زمینه بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهند.

ممکن است بگویید چگونه می توان در زمینه نصب و تعمیر پکیج دانش فنی مربوطه را فرا گرفت؟

بهتر است بدانید گذراندن دوره آموزش تعمیر پکیج به صورت کاملاً حرفه‌ای معمولاً در آموزشگاه های معتبر برگزار می شود، شما با شرکت در این گونه از کلاس ها هم می توانید گواهینامه مربوط به این شغل فنی را کسب کنید و هم قادر خواهید بود مدرک مورد نیاز را به دست آورید. با انجام چنین مراحلی خیلی زود به یک نصاب حرفه‌ ای و تعمیرکار ماهر شغل فنی نصب پکیج تبدیل می شوید.

یکی از مهم ترین موضوعات جهت کسب موفقیت در بازار کار شغل فنی نصب پکیج و تعمیر آن می توان مشتری مداری را عنوان کرد.

اگر قصد دارید در این شغل حرفه ای شوید بایستی حتماً پیش از همه مشتری مداری را یاد بگیرید که بدین منظور بایستی به خواسته ها و نیاز های مشتریان توجه کافی داشته باشید، همچنین رفتار درست و احترام گذاشتن به آنان در اولویت شما باشد. همواره سعی کنید تا عیب های پکیج را در مدت زمان اندکی برطرف سازید و نسبت به قولی که به مشتری خود می دهید خوش قول باشید ؛ یعنی سر موقع به رفع مشکلات موجود در پکیج مشتری خود بپردازید و آن را به فردا موکول نکنید.

برآورد هزینه و تعیین قیمت یکی دیگر از مواردی است که اگر بتوانید با مشتری منصفانه رفتار کنید و در این زمینه هزینه های نجومی به مشتری نگویید قطعاً همین مسئله موجب جذب مشتریان بیشتر برایتان خواهد شد و یک بازار کار کاملاً داغ در پیش رو خواهید داشت دقت داشته باشید که بدین منظور شما می توانید فهرستی از افراد رقیب در این زمینه تهیه کنید و قیمت هایی که آنان به مشتریان ارائه می دهند شما اندکی از آن قیمت بکاهید ؛ اما دقت داشته باشید کمتر گفتن قیمت موجب کاهش کیفیت کار شما نشود، بلکه تنها هدف اصلی شما جذب مشتریان بیشتر با کیفیت کار عالی باشد.

البته دقت داشته باشید به جز مواردی که گفته شد شما به منظور کسب مشتریان بیشتر و همچنین دستیابی به سود بیشتر همواره می ‌توانید به سوی تبلیغ کار خود بروید.

در واقع استفاده از ثبت آگهی در انواع وبسایت ها و تبلیغات باعث می شود که شما بتوانید هم شهرت بیشتری را بدست آورید و هم موجب کسب موفقیت و سود بیشتر و مشتریان بیشتر نیز برایتان خواهد شد. از جمله وب سایت ها ‌و برنامه‌ هایی که می ‌توانید کار خود را در آن ها تبلیغ کنید می ‌توان شیپور، دیوار، استاد کار، سنجاق، آچاره و غیره اشاره نمود.

با توجه به اینکه شغل فنی نصب پکیج و تعمیر آن در شمار شغل های حساس و تخصصی قرار دارد، یکی از بهترین شیوه ها جهت یادگیری این مشاغل فنی استفاده از کلاس های آموزشگاه های معتبر می باشد تا خیلی خوب بتوانید مهارت های لازم در این گونه شغل‌ های فنی به دست آورید و همواره آن ها را به کار گیرید.

در حال حاضر در تمامی کشور یکسری آموزشگاه هایی وجود دارد که دوره های مربوط به یادگیری نصب پکیج و تعمیر آن را برگزار می کنند، شما باید گوش به زنگ باشید تا بتوانید به محض اطلاع رسانی در این گونه کلاس ها شرکت کرده و مهارت لازم را به دست آورید.

بهتر است بدانید پس از کسب مهارت لازم و دریافت مدرک مربوطه می‌توانید کار خود را آغاز کنید، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم پیش از اینکه به صورت رسمی کار خود را شروع کنید تعدادی پکیج را به صورت رایگان نصب و تعمیر نمایید ؛ چرا که با انجام این کار می توانید بر تجربه خود بیفزایید و در میان عموم این سخن رد و بدل می ‌شود که فلان شخص می تواند پکیج نصب کند یا حتی آن را تعمیر نماید.

اگر متمایل به نصب رایگان در در ابتدای کار خود نیستید می توانید میزان هزینه اندکی جهت نصب و تعمیر پکیج از مشتری دریافت کنید ؛ زمانی که شما این کار را انجام می دهید این عمل در میان افراد دهان به دهان می چرخد و باعث می شود تا خیلی زود شما به یک شخص منصف و حرفه ای در در میان همگان تبدیل شوید و به کسب درآمد با استفاده از این شغل فنی بپردازید.

تعمیرکار پکیج ابتدا دستگاه مربوطه را مورد بررسی قرار می ‌دهد و با توجه به نیاز آن متوجه می شود که باید تعمیر انجام شود یا اینکه پکیج کاملاً سرویس شود.

در صورتی که پکیج به تعویض قطعات احتیاج داشته باشد و یا تنها باید آن را تعمیر کند در این صورت تعمیر کار بایستی بیش از انجام هر کاری در رابطه با هزینه تعمیر پکیج با مشتری صحبت ‌های لازم را انجام دهد و اگر مشتری شرایط موجود را پذیرفت می توان به تعمیر پرداخت ؛ اما اگر مشتری به انجام تعمیر تمایل نشان نداد و یا پس از بازرسی پکیج سفارش را لغو نمود، در نتیجه برای هزینه کارشناسی مبلغی تعیین شده از سوی تعمیر کار دریافت می گردد.

به طور کلی پکیج به عنوان یک دستگاه کاملاً پر مصرف در میان شناخته می شود که به طور معمول در همه فصل های سال مورد استفاده قرار می گیرد ؛ مثلا در ماه‌ های گرم سال جهت تولید آب گرم و در فصل سرما جهت گرمایش رادیاتور و شوفاژ و همچنین گرم نمودن فضا با استفاده از پکیج کاربرد دارد. بنابراین به کارگیری دائمی از پکیج همواره موجب می گردد که از میزان عمر پکیج دیواری کاسته شود و هر آن احتمال دارد تا شما به یک سرویس دهی و تعمیر پکیج از سوی تعمیر کار احتیاج پیدا کنید.

در واقع وجود رسوبات و یکسری مواد معدنی محلول در آب سبب می گردد تا رسوبات در سیستم لوله کشی پکیج ایجاد شده و کم کم دستگاه پکیج ادامه فعالیت باز می ماند. به منظور حفظ و نگهداری در دراز مدت از دستگاه پکیج بایستی به صورت دوره ای پکیج خود را سرویس نمایید.

اگر می خواهید بدانید که چه زمانی بهتر است سرویس دهی پکیج انجام شود ؟ باید دقت داشته باشید که هر گاه موارد زیر اتفاق افتاد خیلی سریع از شخص تعمیر کار بخواهید تابه سرویس پکیج شما بپردازد این علائم شامل موارد زیر است:

- روشن نشدن پکیج به صورت انفجاری
- گرم نشدن آب مصرفی بهداشتی
- کاهش فشار آب گرم مصرفی
- گرم نشدن رادیاتور
- کاهش و کوتاهی شعله اصلی پکیج.

در رابطه با سرویس دوره ای پکیج می‌ توانیم بگوییم که سرویس پکیج تقریباً با فاصله زمانی ۶ ماهه و گاهی با تغییر یافتن فصول از تابستان به زمستان و بالعکس صورت می پذیرد؛ اما سرویس کامل پکیج بدین شکل است که از طریق شخص تعمیر کار متوجه می شوید که دستگاه شما نیاز به سرویس کامل دارد؛ زیرا سرویسکار تمام پکیج مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و آن را عیب یابی می کند.

در این شیوه همه اتصالات و قطعات موجود در پکیج تحت کنترل قرار می گیرد، در صورتی که نیاز باشد سرویسکار از اسید جهت برطرف سازی رسوبات موجود در مسیر لوله ها استفاده می کند. هنگامی که قطعه ای در پکیج دچار مشکل فرسودگی یا شکستگی شده باشد خیلی زود باید با یک قطعه نو جا به جا شود.

دقت داشته باشید که حتماً باید تمامی این فرایند به واسطه یک تعمیر کار کاملاً خبره و متخصص به صورت سالیانه انجام گردد.

از جمله مراحلی که بایستی حتماً به منظور سرویس دهی کامل پکیج دیواری به واسطه تعمیر کار انجام دهید عبارت است از :

- تنظیم شیر گاز
- کنترل فشار آب
- کنترل گردش هوای پکیج
- کنترل دودکش ها
- هواگیری پکیج
- بررسی محور پمپ سیر کولاتور
- بررسی حرارت پکیج
- رسوب زدایی پکیج


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman