خانه‌های نهضت ملی کجا ساخته می‌شوند؟

خانه‌های نهضت ملی کجا ساخته می‌شوند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۲ | ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

اسامی شهرهایی که قرار است در آنها واحدهای مسکونی طرح جدید دولت سیزدهم احداث شوند، اعلام شد.
به گزارش اخبار ساختمان، طبق جدول اعلام شده توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اکثر زمین‌هایی که به این طرح اختصاص یافته در شهرهای جدیدی قرار دارند که طی دو دهه گذشته در حاشیه شهرهای بزرگ ساخته شده اند.

واحدهایی که قرار است بر اساس قانون جهش تولید مسکن موسوم به نهضت ملی مسکن در استان تهران ساخته شوند، در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط‌کریم احداث می‌شوند.

در استان البرز، شهر جدید هشتگرد میزبان این خانه‌ها خواهد بود.

در استان آذربایجان غربی، گلمان و خوی، و در آذربایجان شرقی شهرهای جدید سهند و شهریار به طرح مسکن ملی اختصاص یافته‌اند.

در استان اصفهان، زمین‌های شهرهای جدید مجلسی، بهارستان، فولادشهر و گلپایگان برای ساخت خانه‌های مسکن ملی در نظر گرفته شده است.

شهر جدید نایبند در استان بوشهر، شهرهای جدید شیرین‌شهر و رامین در استان خوزستان، شهر جدید ایوانکی در استان سمنان، شهر ماسال در استان گیلان و شهر جدید علوی در استان هرمزگان، زمین‌های ساخت طرح مسکن ملی را تامین می‌کنند.

در خراسان رضوی، شهرهای جدید گلبهار و بینالود میزبان خانه‌های این طرح خواهند بود.

با توجه به گستردگی استان سیستان و بلوچستان چهار مکان برای ساخت مسکن ملی در نظر گرفته شده است؛ شهر جدید رامشاد و سراوان، راسک و نیک‌شهر.

در استان قزوین، تاکستان و مجموعه شهری مهرگان به طرح مسکن ملی زمین می‌دهند. در استان فارس نیز طرح مسکن ملی در شهر جدید صدرا و اشکنان پیاده می‌شود.

در استان مازندران، سورک، کلارآباد، هادی‌شهر، مرزن‌آباد، جویبار، نور و رویان و در استان مرکزی شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر برای ساخت واحدهای مسکن ملی در نظر گرفته شده‌اند.

کاما پرس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman