معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

مشکل تامین سیمان در کشور وجود ندارد

مشکل تامین سیمان در کشور وجود ندارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۷

معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: در کشور ۷۵ میلیون تن سیمان تولید شده که مصرف کشور در این بخش ۶۵ میلیون تن است و کمبود در این حوزه نداریم و برای ساخت واحد‌های مسکونی که رئیس‌جمهوری وعده دادند مشکلی از لحاظ تامین سیمان وجود ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، اسدلله کشاورز اظهار کرد: بعد از پنج سال با پیگیری‌های انجام شده سنگ تراورتن محلات ثبت جهانی شد، پیش از این گچ سمنان، سنگ عقیق نمین اردبیل و… با طی فرآیندهایی ثبت جهانی شده بودند و این روند به منظور شناساندن ظرفیت‌های کشور به دنیا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه معدنکاری است، رتبه اول گچ و همچنین رتبه ۵ و ۴ مس به کشور تعلق دارد، فولاد کشور نیز در بین ۱۰ کشور دنیاست، این درحالی است که تا سال ۹۱ ایران وارد‌کننده این محصول بود.

معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه در سال گذشته ۶.۵ میلیون تن فولاد خام صادر شده است، بیان کرد: در کشور ۷۵ میلیون تن سیمان نیز تولید شده که مصرف کشور در این بخش ۶۵ میلیون تن است و کمبود در این حوزه نداریم و برای ساخت واحد‌های مسکونی که رئیس‌جمهوری وعده دارند مشکلی از لحاظ تامین سیمان وجود ندارد.

کشاورز از فعالیت ۱۴۰ معدن از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ معدن سنگ تزیینی کشور در استان مرکزی خبر داد و گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ واحد سنگ‌بری در کشور فعالیت دارند و ایران در زمره ۱۰ کانون برتر دنیا در حوزه معدن‌کاری است.

وی بیان کرد: درحال‌حاضر بیشتر ماشین‌آلات معادن سنگ فرسوده هستند، وجود بولدوزر ۶۰ ساله در حال فعالیت در معادن سنگ تزئینی یک معضل جدی است.

کشاورز گفت: امسال واردات ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات معدنی با توان بالا با مدل ساخت تقریبا زیر ۱۰ سال نهایی شده و سفارشی هم برای تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

روزگار معدن

برچسب ها:

سیمان ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman