معاون امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی عنوان کرد:

160هزار مددجو منتظر دریافت خانه هستند

160هزار مددجو منتظر دریافت خانه هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۲ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۵

معاون امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: ۱۶۰ هزار مددجو پشت نوبت دریافت مسکن هستند که در قالب طرح سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی دولت مردمی صاحب مسکن می شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، ذوالفقار یزدانمهر در یک فایل صوتی افزود: از مجموع ۱۶۰ هزار مدد جو پشت نوبت دریافت مسکن، ۱۲۰ هزار خانوار ساکن در شهرها و ۴۰ هزار خانوار در روستا ساکن هستند، این برنامه چهار ساله است و تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد و تامین بخشی از سهم آورده به صورت کمک بلاعوض و اعمال معافیت از هزینه های صدور پروانه، حق انشعاب آب، گاز، برق، زمین رایگان و خدمات نظام مهندسی بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: این واحدها در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستاها با محور بنیاد مسکن و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با محوریت وزارت راه و شهرسازی از طریق کارگزاران ذیل آن وزارتخانه احداث می شود.

یزدانمهر تصریح کرد: از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی تاکنون، ۱۴۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان واجد شرایط تامین شده و عملیات ساخت ۳۴ هزار واحد در سالجاری در حال انجام است که بخش عمده تا پایان سال تحویل داده می شود، تعهد سازمان بهزیستی بر اساس برنامه و بودجه تحویلی سالی هفت هزار و ۶۰۰ واحد است که با راهبری ریاست سازمان بهزیستی سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۰۰ واحد تسهیل گری شده و تحویل دادیم و امسال بخش عمده ای از ۳۴ هزار واحد تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: مسکن خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا که ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد در قالب یک جهاد همبستگی با مشارکت بنیاد مسکن، مستعضان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیران مسکن انجام که تا امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل جامعه هدف شده و ۲ هزار و ۷۰۰ واحد در دست پیگیری و ساخت است.

معاون امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد، یکهزار و ۴۰۰ واحد با مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) بوده که تاکنون ۲۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض توسط این ستاد و بنیاد برکت داشتیم که تحویل داده شد.

به گفته یزدانمهر، در بحث مسکن خانوارهای بالای ۲ معلول، ۱۴۰ میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن به صورت بلاعوض و ۱۰۰ میلیون وام بهسازی و نوسازی در شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۲۰ ساله توسط بنیاد مسکن پرداخت می شود و تا ۸۵ میلیون تومان برای خانوارهای روستایی نیز به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

وی امیدواری کرد با عملیاتی شدن ۱۶۰ هزار واحد که فصل نوینی در بحث تامین مسکن جامعه هدف است تمام افراد پشت نوبت دریافت مسکن (۱۶۰ هزار مددجو) صاحب مسکن شوند و بر اساس تفاهم نامه بهزیستی و وزارت مسکن و شهرسازی که در شورای عالی مسکن نهایی شد تا چهار ساله آینده دیگر پشت نوبتی نخواهیم داشت.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن مددجویی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman