استاندار بوشهر خبر داد:

14 هزار مسکن در بوشهر ساخته می‌شود

14 هزار مسکن در بوشهر ساخته می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۶ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۲

استاندار بوشهر با اشاره به نهضت ساخت مسکن در استان گفت: در این راستا ۱۴ هزار واحد مسکونی شامل ۱۳ هزار مسکن برای سایر اقشار و یک‌هزار منزل ویژه محرومان برای مدت ۲ سال طراحی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، احمد محمدی‌زاده در نشست شورای تأمین مسکن استان بوشهر کاهش هزینه معیشتی خانوارها را با تأمین مسکن افراد جامعه موثر دانست و اظهار داشت: حل مشکل مسکن در جامعه ضمن کاهش هزینه‌های معیشتی نقش مهمی در آرامش و آسایش مردم دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه حل مشکل مسکن بیش از 60 درصد هزینه‌های زندگی افراد جامعه را کاهش می‌دهد گفت: بر اساس قانون اساسی مشکل مسکن مردم باید حل شود.

وی مسکن را موتور محرک اقتصاد در جامعه دانست و بیان کرد: اگر این حوزه در استان بوشهر فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

محمدی‌زاده از ساخت 14 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه ساخت 13 هزار واحد مسکونی برای سایر اقشار و یک‌هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان طراحی شده است.

استاندار بوشهر تأکید کرد: با توجه به ضرورت و عقب‌ماندگی‌های موجود در این بخش در گام نخست باید در مدت 2 سال ساخت مسکن در استان آغاز شود.

وی با تأکید بر توجه مسئولان به ساخت مسکن برای آحاد جامعه از جمله قشر محروم بیان کرد: یکی از محورهای فعالیت مدیریت ارشد استان و همه فرمانداران و شهرداران باید تأمین مسکن مناسب برای مردم باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در این شرایط مهمترین محور فعالیت‌های استان با رویکرد تولید مسکن خواهد بود افزود: تلاش می‌شود در آینده نزدیک شاهد جهشی در ساخت مسکن در استان باشیم.

محمدی‌زاده بر ضرورت تهیه نقشه مناسب متناسب با استانداردها، تعریف نما عمومی و متناسب با شرایط استان تأکید کرد و گفت: اکنون اگر استقبال از ساخت مسکن کاهش یافته به این سبب است که مردم امید به ساخت ندارند چون می‌دانند با پرداخت 40 میلیون تومان آورده و 100 میلیون تومان تسهیلات صاحب خانه نمی‌شوند.

وی از افزایش تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت در تلاش برای افزایش سقف تسهیلات است امید می‌رود استقبال برای ساخت مسکن افزایش یابد و با اعلام سقف وام‌های جدید با سیل جمعیت برای ثبت‌نام و واریز کردن سهم خود مالکان مواجه شویم.

تسنیم

برچسب ها:

بوشهر ،تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman