معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

پیشرفت کار بانک زمین چگونه بوده است؟

پیشرفت کار بانک زمین چگونه بوده است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۶ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تکمیل و توسعه بانک زمین اولین بند از ۱۰ فرمان ابلاغی وزیر راه و شهرسازی به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه است، گفت: به زودی گزارش مفصلی از پیشرفت کار «بانک زمین» را در اختیار شورای عالی مسکن قرار خواهیم داد.
به گزارش اخبار ساختمان، «احمد اصغری مهرآبادی» در نشست مشترکی که با نمایندگان شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری در خصوص پیگیری تکمیل و توسعه اطلاعات «بانک زمین» داشت، با اشاره به اینکه تکمیل و توسعه «بانک زمین»، نخستین بند از ۱۰ فرمان ابلاغی وزیر راه و شهرسازی است و تا به امروز اطلاعات زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن در بانک زمین بارگذاری شده است، توضیح داد: گام بعدی ما بارگزاری اطلاعات این دو شرکت زیر مجموعه وزارت راه و پس از آن اطلاعات اراضی سایر دستگاه‌ها روی سامانه بانک زمین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تکمیل اطلاعات بانک زمین سه ماه فرصت است، افزود: باید کار را به سرعت پیش برد و نباید اجازه دهیم مشکلات فنی احتمالی سرعت انجام کار را پایین بیاورد.

وی با بیان اینکه همکاری مناسبی میان کارشناسان بانک زمین و فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری وجود دارد، ادامه داد: به زودی گزارش مفصلی از پیشرفت کار بانک زمین را در اختیار شورای عالی مسکن قرار خواهیم داد.

«محمود محمودزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی پیش تر درباره تشکیل بانک زمین، گفته است: استانداران سراسر کشور به اسم رئیس کمیته تامین زمین استان به دستور رئیس جمهوری منصوب شده و نسبت به تامین زمین بر اساس نیازی که وجود دارد می توانند اقدام کنند.

وی گفته است که در تمامی استان‌ها شناسایی زمین شروع شده و از زمانی که قانون جهش تولید ابلاغ شده دو ماه فرصت انتقال اراضی توسط دستگاه‌ها وجود دارد و اگر در این دو ماه اتفاقی رخ ندهد وزارتخانه می‌تواند درخواست انتقال سند دهد.

ایرنا

برچسب ها:

بانک زمین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman