معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خبر داد:

خبری خوش برای سازندگان خوش حساب

خبری خوش برای سازندگان خوش حساب
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از اعطای ۲۵ درصد پاداش و جایزه خوش حسابی به مودیانی که بدهی عوارض ساختمانی ملک خود را به صورت نقدی و یکجا پرداخت کنند، خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل فلاح با اعلام این خبر گفت: به استناد اصلاحیه مصوبه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران، برای تشویق و تسهیل وصول مطالبات شهرداری و به استناد ماده ۵۹ قانون «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»، آن دسته از مودیانی که تمایل داشته باشند عوارض ساختمانی خود را تا ۲۳ آبان ۱۴۰۰ به صورت نقدی و یکجا پرداخت کنند، مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی به میزان ۲۵ درصد خواهند بود. وی در ادامه با اشاره به قانون جهش تولید مسکن و الزام دولت سیزدهم به ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم، عنوان کرد: رونق ساخت و ‌ساز علاوه بر آنکه از افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن و اجاره‌بها ممانعت به عمل می‌آورد، موجب رونق اقتصادی نیز خواهد شد؛ چرا که رونق درحوزه مسکن می‌تواند رونق صنایع و سایرکارگاه‌های مختلف و وابسته به حوزه ساخت و‌ساز را به دنبال داشته باشد.

فلاح همچنین تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات شهرسازی و درآمد مناطق بیست ‌و دوگانه یا دفاتر خدمات الکترونیکی شهر، عوارض ملک خود را پرداخت کنند.

معاون شهردار تهران یادآور شد: فرآیند مراجعه و انجام امور مربوط به پروانه ساختمانی و سایر امور حوزه شهرسازی به صورت هوشمند پیگیری می‌شود و در مقایسه با قبل از سرعت و دقت زیادی برخوردار شده است.

به نظر می‌رسد مدیریت شهری با پیش‌بینی این جایزه خوش‌حسابی درصدد است بخشی از درآمدهای حوزه ساخت و‌ساز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصول کند و سازندگانی که ظرف حدود یک ماه پیش رو نسبت به تسویه بدهی مربوط به عوارض ساخت و‌ساز خود اقدام کنند، می‌توانند از تخفیف یا به اصطلاح جایزه ۲۵ درصدی که شهرداری در نظر گرفته است، استفاده کنند.

دنیای اقتصاد

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman