رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه مطرح کرد:

رکود بازار مسکن ادامه دار خواهد بود

رکود بازار مسکن ادامه دار خواهد بود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۵ | ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه، بازار مسکن نیمه دوم سال را نیز با رکود پشت سر خواهد گذاشت.
به گزارش اخبار ساختمان، بابک مرادی با بیان اینکه بازار مسکن از ابتدای امسال تاکنون رونق چندانی نداشته، افزود: به نظر می‌رسد این رکود همچنان ادامه‌دار باشد.

وی بخشی از این رکود را ناشی از عدم قدرت خرید مردم دانست و عنوان کرد: از سوی دیگر نوسانات قیمتی که در سیمان و آهن آلات داشتیم باعث شده بازار مسکن دچار بلاتکلیفی شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه گفت: بازار مسکن معمولا چند سال یکبار دوره‌های رونق و رکود را تجربه می‌کند که اکنون در دوران رکود آن قرار داریم.

مرادی با بیان اینکه علاوه بر خرید و فروش، بازار رهن و اجاره مسکن نیز دچار رکود است، اضافه کرد: بخشی از این رکود ناشی از گرانی اجاره بها است که باعث می‌شود مستأجران تا جایی که امکان دارد با مالکین به توافق برسند و جابجا نشوند.

وی تاکید کرد: به علاوه هم اکنون با شروع فصل سرما، ایام رونق نسبی رهن و اجاره تابستان نیز به پایان رسیده و تقاضای چندانی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه به وضعیت قیمت مسکن در نیمه اول سال و چشم اندازه آن هم اشاره ای داشت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان افزایش قیمت مسکن در کرمانشاه حدود پنج درصد بوده است.

مرادی احتمال افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال را بعید دانست و عنوان کرد: مگر در ماه‌های پایانی سال افزایش تقاضا رخ دهد که در آن صورت ممکن است قیمت‌ها کمی بالا برود.

ایسنا

برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman