شروط اصلی ثبت نام در طرح مسکن دولتی

شروط اصلی ثبت نام در طرح مسکن دولتی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۴۰۰/۰۷/۱۱

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چهار شرط اصلی برای متقاضیان ثبت نام در طرح یک میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی گفت: طرح ساخت مسکن در وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است و در اولین جلسه شورای عالی مسکن موضوع را به تایید می‌رسانیم.

او ادامه داد: در حال حاضر شرایطی که برای متقاضیان مورد نظر قرار گرفته است، چهار شرط اصلی است که مهم‌ترین آن فاقد مسکن بودن متقاضیان است.

محمود زاده اظهار کرد: استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در سنوات گذشته، متاهل بودن و سکونت پنج سال در شهر انتخابی از جمله شرایط برای ثبت نام در طرح یک میلیون واحد مسکونی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرط مالکیت شخصی را که از ۱.۱. ۸۴ در آیین نامه‌های قبلی برای ثبت نام در پروژه‌های مسکنی دولت بوده، وزارت راه و شهرسازی پیشنهاداتی را برای تسهیل در این قانون را داده است، گفت: ما پیشنهاد تسهیل در این قانون را به هیئت دولت و شورای عالی مسکن داده ایم که بتوانیم شرایط دسترسی به مسکن را برای متقاضیان تسهیل کنیم که امیدواریم در آینده نزدیک اخبار خوبی را در این خصوص به متقاضیان اعلام کنیم.

پیش از این هم محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این خصوص گفته بود همه چیز برای تامین زمین برای چهار سال دولت سیزدهم فراهم است.

گفتنی است، یکی از مهم ترین برنامه‌های اعلام شده از سوی دولت سیزدهم، احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی یا چهار میلیون واحد تا پایان دولت فعلی است.

تعهدی که همزمان با تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید مسکن؛ که اصلی‌ترین برنامه دولت در بخش مسکن را یاری کرده و با مکلف کردن بانک‌ها به اعطای ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، عملیاتی شدن قول مسکنی رئیس جمهور به مردم را امکان پذیر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman