معاون مسکن شهری بنیاد مسکن عنوان کرد:

آمادگی بنیاد برای ساخت 220 هزار مسکن

آمادگی بنیاد برای ساخت 220 هزار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۲ | ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در راستای کمک به طرح‌های جدید دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، ما نیز آمادگی ساخت ۲۲۰ هزار واحد مسکن را داریم.
به گزارش اخبار ساختمان، حق شناس در حاشیه بازدید از طرح ۲۰۰ واحد بنیاد مسکن در گرمدره افزود: در طرح اقدام ملی مقرر شد، دولت ۴۰۰ هزار واحد مسکن بسازد که سهم بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد تعیین شد، از میان متقاضیانی که ثبت نام کردند و پرونده آن‌ها پایش شده است، حدود ۵۰ هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند و این تعداد مبلغ اولیه را نیز پرداخت کردند.

حق شناس گفت: ۴۲ هزار نفر از این تعداد را ساماندهی و تامین زمین صورت پذیرفته است و در قالب گروه های بنیادساز و انبوه ساز تقسیم بندی کردیم که ساخت ۲۹ هزار واحد شروع شده و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۶ درصد است و برای باقیمانده افراد که در مسائل مختلف از جمله کمیسیون ماده ۵، شورای عالی شهرسازی و معارضین محلی با مشکلاتی مواجه هستند در حال پیگیری برای رفع این مشکلات هستیم.

وی درباره سیاست دولت جدید برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز گفت: آنچه در لایحه تسریع ساخت مسکن در مجلس تهیه و به دولت ارایه شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم، تسهیلات بیشتری پیش بینی شده و دولت نیز بخشی از زیر ساخت‌ها را به عهده گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما آمادگی داریم تا بر اساس برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی وظایف خود را انجام دهیم و در همین زمینه برنامه ای شامل ساخت ۸۰ هزار واحد با واگذاری و عرضه زمین و ساخت شهرک های جوان را نیز ارائه کرده ایم.

حق شناس تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و توافق بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی، این بنیاد مسئولیت ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را به عهده دارد و البته با توافق وزارت راه و شهرسازی در برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز طرح اقدام ملی را در حال اجرا داریم.

صدا و سیما

برچسب ها:

تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman