نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

تعدیل قیمت‌ها با ساخت یک میلیون مسکن

تعدیل قیمت‌ها با ساخت یک میلیون مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۵ | ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است ساخت یک میلیون مسکن در سال باعث کاهش فیمت ها در این حوزه می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن در چند سال گذشته و اقدامات انجام شده از سوی مجلس برای مهار این وضعیت، گفت: مجلس یازدهم از ابتدای کار خود در تلاش است تا ثباتی در بازار مسکن ایجاد شود که در همین زمینه طرح جهش تولید مسکن ارائه و تبدیل به قانون شد.

وی با بیان اینکه در قانون جهش تولید و تامین مسکن سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید ساخته و عرضه شود که متولی این امر وزرات خانه های، راه و شهرسازی، اقتصاد و صمت، هستند، ادامه داد: کاهش ساخت و ساز مسکن در چند سال گذشته باعث شد تا فیمت خانه به صورت افسار گسیخته افزایش پیدا کند و نه تنها خرید خانه بلکه اجاره مسکن را برای جوانان به رویا تبدیل کرده است.

نماینده خاش و میرجاوه در مجلس با تاکید براینکه افزایش تولید مسکن و عرضه آن با تسهیلات و قیمت مناسب به مصرف کنندگان واقعی، کاهش قیمت را رقم خواهد زد، اقزود: در قانون جهش تولید مسکن مشوق هایی را برای سازندگان قرار داده ایم تا برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از راه های کاهش قیمت مسکن دادن مصالح ساختمانی با قیمت مناسب به سازندگان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید سیمان و فولاد حدود دو برابر نیاز داخلی است، طبق قانون جهش تولید مسکن ابتدا کارخانه‌ها باید نیاز داخلی را تامین و سپس اقدام به صادرات کنند.

حسین زهی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر بسزایی بر قیمت تمام شده مسکن دارد، عنوان کرد: کاهش قیمت مصالح ساختمانی موجب کاهش قیمت کاذب مسکن می‌شود که در همین راستا باید وزارت خانه های صمت و اقتصاد طبق قانون جهش تولید مسکن عمل کنند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman