آیا باید منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم؟

آیا باید منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۳ | ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

دولت وعده کاهش قیمت سیمان را داده و میلگرد هم کمی ارزان شده است. دبیر انجمن انبوه‌سازان می‌گوید اگر قیمت مصالح ساختمانی بیشتر نشود و ثبات قیمتی ادامه داشته باشد، مسکن در ادامه سال گران نمی‌شود. اما مردم منتظر کاهش قیمت مسکن نباشند.
به گزارش اخبار ساختمان، دولت به مردم وعده داد از این پس هر سال یک میلیون خانه می‌سازد. برای پیشبرد این برنامه تولیدکنندگان سیمان ملزم شدند که سیمان را راهی بورس کالا کنند.

از طرفی بانک مسکن هم برای تحقق این وعده پیش قدم شده و قرار است برای توزیع مصالح ساختمانی ارزان کارت اعتباری صادر کند تا سیمان، آجر و آهن راحت‌تر و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

سیمان در بورس کالا همچنان با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد میلگرد در بازار ایران هم ارزان شده است. اما با کاهش قیمت مصالح ساختمانی مسکن ارزان می‌شود؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: قیمت تمام شده مسکن براساس قیمت مصالح ساختمانی تعیین می‌شود. از ابتدای سال تاکنون قیمت سیمان و میلگرد نوسان‌های زیادی داشت اما با کنترل قیمت‌های مصالح ساختمانی بهای مسکن ثابت باقی می‌ماند.

روند رشد مسکن متوقف می‌شود

رامین گوران اوریمی گفت: در یک ماه اخیر میلگرد با سه هزار و ۴۰۰ تومان کاهش با قیمت ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان به دست انبوه‌سازان می‌رسد. اکنون مهمترین برنامه دولت و همچنین انتظار فعالان بخش خصوصی ثبات قیمت‌ها است. بنابراین مسکن دیگر ارزان نمی‌شود و ممکن است با سیاست‌های در نظر گرفته شده روند رشد آن متوقف شود.

اندیشه معاصر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman