معاون وزیر راه تاکید کرد:

استفاده از اراضی ادارات درقانون جهش تولید

استفاده از اراضی ادارات درقانون جهش تولید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۳ | ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت اراضی در اختیار دستگاه‌های اجرایی در تحقق قانون جهش تولید امری ضروری است که باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، فرزانه صادق مالواجرد در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کارکنان حوزه شهرسازی و معماری، مسکن و ساختمان این اداره کل بیان کرد: با توجه به اینکه مطالعات اجرای برنامه‌های جهش تولید مسکن در حوزه‌های تخصصی برنامه‌ریزی توسعه شهری انجام می‌شود لازم است توجه به زیرساخت‌های موجود در داخل حریم شهرها در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه توسعه شهری نباید در افزایش وسعت شهرها خلاصه کرد، افزود: علاوه بر شناسایی زمین‌های مستعد توسعه شهری و فراهم‌سازی مقدمات الحاق آن‌ها به محدوده شهری باید به دنبال اثربخشی طرح‌های جامع در پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های توسعه شهری در آینده بود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی در تحصیل ٢٢ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم شهرها، قدم بزرگی برداشته است، گفت: اراضی مورد نیاز برای تولید و عرضه مسکن همراه با برنامه‌ریزی خدمات عمومی و پشتیبان ساماندهی شود و مسیر توسعه این فضاهای جدید درست ترسیم شود.

صادق مالواجرد اظهار داشت: ساختار و رئوس مطالعات و بررسی‌های لازم برای تهیه طرح جامع توسعه شهری باید مسئله‌محور، مشارکتی بودن و اتکا بر ظرفیت‌ها و منابع هر شهر تهیه و تصویب شود.

سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست از تدوین رویکردهای مشارکتی برای تأمین زمین جهت اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه‌های حمایتی تولید و عرضه مسکن در آذربایجان‌غربی مشکل کمبود زمین نداریم.

در این نشست، نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز حضور داشتند.

بازدید از فضای اداری حوزه‌های شهرسازی و معماری، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از دیگر برنامه‌های معاونان وزیر راه و شهرسازی بود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman