معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

سهمیه مسکن خبرنگاران افزایش می یابد

سهمیه مسکن خبرنگاران افزایش می یابد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیرو تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران اخیرا جلسه‌ای با مسئولان وزارت ارشاد داشته‌ایم که کارهای اجرایی را به زودی شروع می‌کنیم و پیشنهاد کرده‌ایم ظرفیت از ۱۰ هزار واحد فعلی به ۶۰ هزار واحد افزایش پیدا کند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای اصحاب هنر و رسانه که ۹ مردادماه بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارشاد منعقد شد، اخیرا جلسه‌ای با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که به زودی عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول احداث ۱۰ هزار واحد مدنظر قرار گرفت که تا کنون ۹ هزار نفر معرفی شده‌اند و منتظر لیست ۱۰۰۰ نفر باقی‌مانده هستیم. هنرمندان و خبرنگاران مشمول این طرح به پروژه‌های در حال احداث یا پروژه‌های جدید معرفی خواهند شد.

محمودزاده با بیان اینکه احتمال افزایش پروژه خبرنگاران تا ۶۰ هزار واحد وجود دارد گفت: آمادگی خود را برای اضافه کردن ۵۰ هزار واحد به ۱۰ هزار واحد کنونی در طرح مسکن خبرنگاران اعلام کرده‌ایم که بستگی به ظرفیت اعلامی وزارت ارشاد دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اسامی حدود ۸۰ هزار نفر در صندوق هنر وجود دارد که ۵۳ هزار خانه اولی مشمول طرحهای مسکن جامعه هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند. درخصوص اولویت‌بندی کسانی که معرفی می‌شوند ما دخل و تصرفی نداریم و طبق لیست وزارت ارشاد عمل می‌کنیم.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن، واحدهای جدید از جمله مسکن خبرنگاران مشمول تسهیلات این قانون می‌شود یا خیر، گفت: تمام امتیازاتی که در طرح جهش تولید و تامین مسکن برای متقاضیان قائل شده شامل پروژه‌های اقدام ملی نیز خواهد شد. البته این پیشنهاد را در شورای عالی مسکن مطرح می‌کنیم که تسهیلات و مشوقها شامل همه طرحهای در حال اجرا و آینده شود.

وی درباره رقم تسهیلات و نرخ سود واحدهای طرح جهش تولید مسکن اظهار کرد: هنوز مصوبات را نداریم و تا حدود یک هفته دیگر که جزئیات ارایه شد آن را اعلام می کنیم.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن خبرنگاران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman