مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان عنوان کرد:

صدور سند برای 74 درصد خانه‌های روستایی

صدور سند برای 74 درصد خانه‌های روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۳ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان به میزان ۷۴.۱ درصد است.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۸ هزار و ۷۰۷ فقره صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و ۷۴۷۰ فقره صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در استان صادر شده است.

وی افزود: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۴.۱ درصد در استان بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۳.۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه برتر در زمینه صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری طی چندین سال متولی، ادامه داد: در راستای اجرای قانون الحاق و حمایت از ساماندهی مسکن، از سال ۹۷ تاکنون حدود ۸۰۴۹ سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در این استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، هدف اصلی صدور سند مالکیت روستاییان را ثبت مالکیت روستاییان با هدف ارائه دقیق آمار و نیز حل اختلاف‌های ملکی روستاییان دانست و تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت پشتوانه‌ای محکم برای گرفتن تسهیلات بانکی و ضمانتی برای راه‌اندازی مشاغل پایدار، توسعه اشتغال و تولید هستند که ایجاد این مشاغل سبب جلوگیری از مهاجرت ناخواسته روستاییان به شهرها و پیشگیری از حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها و حتی مهاجرت معکوس به روستاها می‌شوند.

خواجه‌ای یادآور شد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه‌ کردن این سیاست، ابزار و روش‌های مختلفی وجود دارد که سنددار کردن واحد مسکونی به موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman