رئیس صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

تولید سیمان آرتای نمین به 4900تن می‌رسد

تولید سیمان آرتای نمین به 4900تن می‌رسد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۲ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

رئیس صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: ظرفیت تولید کارخانه سیمان آرتای نمین به چهار هزار و ۹۰۰ تن می‌رسد تا علاوه بر تأمین نیاز استان، مازاد تولید به استان‌های دیگر سرازیر شود.
به گزارش اخبار ساختمان، رامین صادقی در ادامه گفت: در ماه‌های گذشته به دلیل عدم تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی به ویژه کارخانه سیمان با کاهش تولید در این مجموعه روبه‌رو بودیم که این امر به نوسانات قیمتی در بازار دامن زده بود.

وی تصریح کرد: با برقراری برق مورد نیاز کارخانه سیمان و افزایش تولید در این مجموعه در سه شیفت توان تولید این کارخانه به بیش از چهار هزار و ۹۰۰ تن رسیده تا در یک روند توسعه‌ای بخش‌های مختلف تحولی را در این مجموعه شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت تأمین برق پایدار برای کارخانه سیمان آرتا را یادآور شد و گفت: با همکاری سرمایه‌گذار و مدیریت این کارخانه قرار شد برای سال‌های آینده از ظرفیت نیروگاه‌های کوچک و پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی استفاده شود تا در فصل گرم سال با مشکل قطعی برق روبه‌رو نباشیم.

صادقی افزود: هر چند عده‌ای سعی کردند تا با عرضه کم سیمان نوساناتی را در بازار به وجود آورند اما تلاش کردیم تا با کنترل قیمت‌ها و همچنین عرضه مناسب سیمان به واحدهای عمرانی و سیمان‌بر نیاز را تأمین و از افزایش دامنه بازار سیاه در این زمینه جلوگیری کنیم.

وی به کاهش قیمت سیمان در بازار اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر و با تدابیر وزارت صمت قیمت سیمان به وضعیت سابق بازگشته و شرایط مطلوبی را در تأمین نیاز بازار شاهد هستیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کارخانه سیمان آرتای نمین تلاش می‌کند تا با افزایش تولید علاوه بر تأمین نیاز استان، به استان‌های همسایه نیز صادراتی را داشته باشد و حتی هدف‌گذاری اصلی برای صادرات این محصولات در سال‌های آینده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تمام اهتمام ما بر این است تا پشتیبانی‌های لازم را از صاحبان تولید و سرمایه‌گذاران داشته باشیم تا با کمترین ریسک توان تولید خود را افزایش داده و به تقویت نظام اشتغال و تولید بیش از گذشته کمک کنند.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman