بهره‌برداری 297 مسکن روستایی در فیروزآباد

بهره‌برداری 297 مسکن روستایی در فیروزآباد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۰ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

مدیر بنیاد مسکن فیروز آباد از اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در این شهرستان و بهره‌برداری از 297 واحد مسکونی خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدعلی صیادی با بیان اینکه طرح های بهسازی نقش اساسی در کاهش مهاجرت های ناخواسته دارد، افزود: بسیاری از ساکنان روستاها برای دستیابی به عدالت در توسعه به شهرها مهاجرت می‌کنند که اجرای طرح های بهسازی در روستاها این فرصت را فراهم می کند که روستاییان از سهم عادلانه و برابر در توسعه بهره مند باشند.

وی با اشاره به اینکه روستاها قطب مولد جامعه هستند و جایگاه آنها در برنامه‌های کلان توسعه نیازمند تقویت است گفت: این نکته در راهبردهای دولت به درستی دیده شده و اقدامات کارآمدی نیز در این حوزه صورت گرفته که توزیع بهینه و عادلانه منابع در کنار توانمندسازی مردم از آن جمله است.

صیادی ادامه داد: زنجیره توسعه و عمران روستایی وقتی تکمیل می‌شود که سهم مناطق روستایی در محورهای اشتغالزا، گردشگری، صنعت، کشاورزی پایدار، سلامت، رفاه و نشاط اجتماعی به درستی تعریف شود و الگوی توسعه روستایی به شکلی رقم بخورد که فرصت سازی برای جوامع محلی و روستایی برای ایفای نقش اجتماعی و اقتصادی فراهم شود.

مدیر بنیاد مسکن فیروزآباد ضافه کرد: به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران توجه ویژه به روستاها و برنامه‌ریزی برای توسعه روستایی علاوه بر افزایش تولید ناخالص ملی، موجب ماندگاری جمعیت مولد به ویژه جوانان و نوجوانان در این مناطق شده و جامعه را از پیامدهای مهاجرت و حاشیه نشینی، مشاغل کاذب، فقر و آسیب‌های اجتماعی می‌رهاند.

صیادی با ارائه گزارشی از توسعه روستایی در این شهرستان اضافه کرد: اجرای طرح بهسازی معابر روستایی نیز دراین شهرستان در سال گذشته دنبال شده است و بنیاد مسکن با بهسازی روستای کلسیان با میزان اعتبار 2 میلیارد ریال که محل تامین اعتبارآن اعتبارات استانی بوده است اقدامات موثری انجام داده است، بهسازی روستای نجف آباد مرکزی و بهسازی مورجان از دیگر اقدامات سال گذشته بنیاد مسکن در این شهرستان است.

مدیر بنیاد مسکن فیروزآباد صدور سند روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک را از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن دانست و گفت: تعداد پرونده ارسالی به اداره ثبت 342 فقره بوده که برای ان رای صادر شده است و تعداد اسناد صادره با همکاری اداره ثبت نیز 294 فقره است.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman