رییس شورای اسلامی شهر جاجرم مطرح کرد:

جاجرم با گرانی و کمبود زمین مواجه است

جاجرم با گرانی و کمبود زمین مواجه است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۲ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

رییس شورای اسلامی شهر جاجرم گفت: جوانان برای ساخت مسکن در این شهر با کمبود زمین و گرانی بیش از حد آن روبه رو هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم اخوان در ادامه گفت: برای حل مشکل کمبود زمین در شهر جاجرم، پیگیر هستیم تا بخشی از محدوده به شهر ملحق شود که الحاق زمین در نقاط مختلف شمال و جنوب جاجرم نیاز اساسی توسعه افقی این شهر است.

وی با اشاره به اینکه شهر جاجرم نیازمند توسعه عمودی است گفت: در کنار توسعه افقی شهر، توسعه عمودی هم باید مد نظر باشد بطوریکه در سال های گذشته بلندمرتبه سازی در این شهر کم بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر جاجرم در ادامه افزود: با توجه به ذائقه مردم این شهر و کمبود اقبال به بلندمرتبه سازی، مسکن مهر هم در قالب واحدهای ویلایی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه کمبود زمین و مسکن سبب افزایش بیش از حد قیمت ها در شهر جاجرم شده است افزود: در سال های اخیر، توسعه صنایع و ایجاد واحدهای صنعتی و نیز توسعه دانشگاه ها سبب شده مهاجرت به این شهر افزایش یافته و جمعیت هم افزایش پیدا کند که این امر در این سال ها با افزایش تقاضا برای مسکن روبه رو شده است.

اخوان اظهار داشت: افزایش تقاضا برای مسکن و کمبود تولید آن سبب شده تا قیمت مسکن به شدت و به صورت نامتعارف افزایش یابد بطوریکه میزان رشد قیمت مسکن در شهر جاجرم بیش از تهران و یا سایر کلان شهرها است.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضا برای مسکن استیجاری هم سبب افزایش اجاره بها در این شهر شده است تصریح کرد: نرخ اجاره بهای مسکن در سال های اخیر چهار تا پنج برابر شده و به شدت افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی شهر جاجرم گفت: برای پاسخ به نیاز مسکن در شهر جاجرم باید شهرک سازی هم موردتوجه قرار گیرد در گذشته ساخت شهرکت توسط مجموعه آلومینای ایران واقع در جاجرم و نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شد اما هنوز ناتمام است.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی، برای حل مشکل کمبود مسکن در شهرها و روستاهای استان باید ۳۵ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن در روستاها سکونت دارند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman