استاندار مرکزی مطرح کرد:

آغاز ساخت 18هزار مسکن در استان مرکزی

آغاز ساخت 18هزار مسکن در استان مرکزی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۲

استاندار مرکزی گفت: کار ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز شد.
به‌گزارش اخبار ساختمان، سیدعلی آقازاده در نشست شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ ملی متمرکز با سیاست‌های دولت جدید در زمینه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هماهنگ است که تلاش می‌کنیم این موضوع تحقق یابد‌ به طوری که قرارداد ساخت آنها منعقد شده و امیدواریم تا30 ماه آینده بهره‌برداری و تحویل متقاضی شود.

وی افزود: در زمینه ساخت طرح اقدام ملی مسکن دستگاه‌های اجرایی مربوطه همکاری و تعامل خوبی داشتند و ساخت18 هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف استان آغاز شده و در زمینه تامین زمین و ایجاد مسکن برای محرومان در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر مشکلی وجود ندارد این درحالیست که عملیات اجرایی هشت هزار و 100 واحد اقدام ملی مسکن در اراک هفته آینده و با حضور مسئولان ارشد کشوری اغاز شده و کلید می‌خورد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه زمینه برای ساخت این واحدهای مسکونی در استان شناسایی شده و امیدواریم با تامین زیرساخت‌های لازم طرح مشابه در استان اجرایی شود، گفت: از سال گذشته سه هزار و 500 متقاضی در سامانه برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن اقدام کردند که باید 660 میلیون ریال در دوهفته آینده واریز کنند و توجه به این موضوع ضروری است متقاضیانی که وجه واریز نکنند به منزله انصراف است و جایگزین می‌شود.

آقازاده تصریح کرد: اکنون مشکلی برای تامین زمین و ساخت مسکن در ساوه وجود ندارد و به سبب صنعتی بودن، وجود هزاران نیروی کار و نزدیکی به پایتخت در این شهرستان و زرندیه باید برنامه قوی در زمینه تامین مسکن داشته باشند به همین سبب دبیرخانه شورای مسکن باید اقدامات لازم را انجام دهد و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی ادامه داد: بعضی از ارگان‌های بخش خصوصی و واحدهای تولیدی در شهرستان ساوه متقاضی تامین مسکن برای نیروی کار خود هستند که باید ساز و کارهای لازم در این زمینه فراهم شود و این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: همه مشکلات و موانع عملیاتی در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و رفع شود تا بتوان گام‌های موثری در زمینه خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن برداشت.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman