رشد قیمت مسکن در انگلیس ادامه دارد

رشد قیمت مسکن در انگلیس ادامه دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۵ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۲

در شرایطی که اقدام دولت انگلیس برای برداشتن بخشی از معافیت‌های مالیاتی اضطراری برای خرید ملک در دوره کرونا، بازار مسکن را کند کرده است، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که فقدان خانه‌های جدید برای فروش طی ماه گذشته بار دیگر قیمت‌ها را افزایش داده است.
به گزارش اخبار ساختمان به نقل از نشنال نیوز، در شرایطی که اقدام دولت انگلیس برای برداشتن بخشی از معافیت‌های مالیاتی اضطراری برای خرید ملک در دوره کرونا، بازار مسکن را کند کرده است، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که فقدان خانه‌های جدید برای فروش طی ماه گذشته بار دیگر قیمت‌ها را افزایش داده است.

بر اساس ارزیابی موسسه سلطنتی نقشه برداران خبره RICS، میزان درخواست‌های جدید برای خرید ملک در ماه اوت به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه رسید و اندازه فروش نیز کاهش یافت.

اما در شرایطی که تقاضا هنوز بسیار بیشتر از عرضه است، 73 درصد خالص از نظرسنجی‌هایی که توسط این موسسه صورت گرفت، افزایش قیمت مسکن را گزارش کردند، اگرچه این رقم در ماه ژوئیه 79 درصد بود و کاهش نشان می‌دهد.

تقاضا از سوی افرادی که به دنبال خانه‌های بزرگتر هستند نیز افزایش یافته است چرا که آن‌ها در طول همه گیری و پس از برداشتن محدودیت‌های کرونایی بیشتر مواقع از راه دور کار می‌کنند.

نظرسنجی‌های دیگر نیز از ادامه رشد قیمت مسکن از ماه ژوئیه خبر داده اند. طی این ماه، میزان معافیت یک‌ساله مالیات بر عوارض خرید خانه در انگلستان و ایرلند شمالی به نصف رسید و در ولز منقضی شد. اسکاتلند نیز در ماه آوریل به این معافیت پایان داد.

تارانت پارسونز، اقتصاددان این موسسه در این باره گفت: در حالی که حرکت بازار (مسکن) نسبت به یک دوره فوق العاده قوی در اوایل سال افت کرده است، هنوز عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند یک بازار قوی را به جلو هدایت کنند.

وی افزود: با توجه به کمبود واقعی تعداد خانه‌های جدید که اخیراً در دسترس قرار گرفته اند، یک رقابت قوی بین خریداران وجود دارد و این باعث می‌شود تا فشار زیادی رو به بالا بر قیمت مسکن حفظ شود.

66 درصد از افراد نظرسنجی شده نیز پیش بینی کردند که قیمت مسکن طی 12 ماه آینده افزایش یابد. این درصد نسبت به نظرسنجی ژوئیه بدون تغییر بود.

تسنیم

برچسب ها:

قیمت مسکن ،انگلیس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman