یک کارشناس حوزه مسکن عنوان کرد:

ضرورت تغییر ساختار در وزارت راه‌وشهرسازی

ضرورت تغییر ساختار در وزارت راه‌وشهرسازی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

یکی از کارشناسان حوزه مسکن با اشاره به اینکه تمامی نیازمندی‌های احداث مسکن در طرح جهش تولید دیده شده است بر ضرورت تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، مقداد همتی کارشناس اقتصاد مسکن الزامات و راهکارهای اجرای طرح جهش تولید مسکن را برشمرد.

همتی گفت: طرح جهش تولید مسکن که تولید یک میلیون واحد مسکونی را در سال در برنامه قرار داده است با پشتوانه قانونی تهیه شده و تمامی الزامات و نیازمندی‌های تولید مسکن در آن وجود دارد.

کارشناس مسکن توضیح داد: در طرح جهش تولید مسکن تمامی نیازمندی‌های احداث واحدهای مسکونی از جمله تسهیلات، زمین و انشعابات و زیرساخت‌ها دیده شده است و بر اساس قانون باید اصلاحات لازم در حوزه تولید مسکن از سوی دولت اجرایی و عملیاتی شود.

همتی ادامه داد: هرساله حدود ۳۵۰ هزار واحد از طریق خصوصی‌سازی، ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات به نوسازی بافت‌های فرسوده، ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در کشور احداث و نوسازی می‌شود که همه اینها با هم یک میلیون واحد مسکونی در سال را محقق می‌کنند.

وی تغییر ساختارها در وزارت راه و شهرسازی را از الزامات اجرای طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در هشت سال گذشته در حوزه مسکن و شهرسازی کاری انجام نشده است، پیشنهاد می‌شود تا در دولت سیزدهم در وزارت راه و شهرسازی از افراد مجرب و باانگیزه برای پیشبرد کار بهره گرفته شود.

همتی در خصوص پیشنهادهای خود برای انطباق عرضه با تقاضای واقعی مسکن و رفع مشکلاتی که در خصوص قیمت بالای مصالح ساختمانی هم‌اکنون سازندگان با آن مواجه هستند، اعلام کرد: در ساختمان‌سازی سه مصالح اصلی سیمان، فولاد و مصالح شیمیایی در تاسیسات ساختمانی استفاده می‌شود که به منظور متعادل‌سازی قیمت‌ها نیاز است تا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت برای حذف واسطه‌گری در عرضه مصالح ساختمانی منعقد شود. بااین روش، مصالح ساختمانی مشمول واسطه گری و سوداگری نخواهد شد و مصالح ساختمانی با قیمت مناسب برای عرضه در اختیار سازندگان ومردم قرار خواهد گرفت.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman