استمداد مالباختگان مسکن مهر از وزیر جدید

استمداد مالباختگان مسکن مهر از وزیر جدید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۵ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

در حالی اوایل اسفند سال ۹۹ مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز وعده حل مشکل فروش مسکن مهر برخی متقاضان توسط پیمانکار را داد که با گذشت بیش از ۶ ماه هنوز اتفاقی در این رابطه روی نداده است.
به گزارش اخبار ساختمان،‌ اوایل اسفند ماه سال گذشته یکی از متقاضیان مسکن مهر پروژه شهرک ابریشم کیانمهر استان البرز به تسنیم گفته بود: سال 87 یعنی حدود 13 سال قبل برای مسکن مهر در شهرک ابریشم ثبت‌نام کردم.بر اساس اعلام اداره راه و شهرسازی استان البرز و پیمانکار پروژه ( آل گ) تمام واریزی آورده را طی 13 سال اخیر انجام دادم. چندی قبل هم برای تحویل واحد خود مراجعه کردم که در کمال تعجب متوجه شدم واحد مسکن مهر بنده به همراه حدود 200 نفر دیگر فروخته شده است!

وی با بیان این‌که علاوه بر قرارداد مسکن مهر، برگه جانمایی واحد را نیز در اختیار دارم، تصریح کرد:‌ وقتی پیگیر ماجرا شدیم اعلام شد که اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به پیمانکار مجوزی داده که درصدی از واحدها را به فروش برساند این در حالی بوده که پیمانکار بیشتر از حد مجاز واحدها را فروخته است.

وی بیان کرد: طی ماه‌های اخیر پیگیری‌های فراوانی را در این زمینه انجام داده ایم اما متاسفانه اداره راه و شهرسازی استان البرز به‌عنوان طرف متقاضیان تاکنون به این موضوع رسیدگی نکرده و فقط وعده و وعید می‌دهند.

پیگیری‌ها از مدیران ستادی وزارت راه و شهرسازی و مدیر استانی این وزارتخانه به اینجا ختم شد که آنها قول حل مشکل این متقاضیان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دادند.

حقوق متقاضیان مسکن مهر البرز محفوظ است

چهار روز بعد از این اطلاع‌رسانی یعنی 9 اسفند سال 99 مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با تایید فروش مساکن مهر متقاضیان از سوی پیمانکار گفته بود: این کار فروش مال غیر است و تلاش می‌کنیم که حق متقاضیان را بگیریم.

رضا خالقی با بیان این‌که پیمانکار به هیچ عنوان حق ندارد واحدهای مسکونی متعلق به متقاضیان مسکن مهر است به دیگری بفروشد، افزود: آورده برخی متقاضیان در ابتدا کامل نبود و آنهایی که برای تکمیل آورده خود اقدام نکردند نامشان از سامانه حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه این در حالی است که مدیران پیشین تصمیم گرفته بودند بخشی از هزینه ساخت پروژه را از دل پروژه پرداخت کنند، بیان کرد: به همین دلیل در برخی مواقع به سازندگان اجازه فروش دادند.

خالقی با تاکید بر این‌که فروش این واحدها باید قاعده‌مند انجام شود، تصریح کرد: حتما باید واحدهایی از سوی سازنده به فروش رفته باشد که نام مالک اصلی واحدها به دلیل عدم تکمیل آورده حذف شده باشد. در صورت اجحاف در حق افراد و مالکین اصلی احقاق حق می‌کنیم و در صورت فروش بدون مجوز سازنده باید جبران خسارت کند.

به گزارش تسنیم، 6 ماه و 5 روز از این اظهارات و وعده مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص متقاضیان شهرک ابریشم کیانمهر می‌گذرد، اما به گفته این متقاضیان با وجود پیگیری‌های فراوان از وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی البرز هنوز اتفاق امیدوارکننده در این زمینه روی نداده است.

یکی از این متقاضیان می‌گوید: از مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گلایه داریم که در این مدت با وجود درخواست‌های فراوان به ما وقت ملاقات حضوری نمی‌دهد، اگر احیانا دلیل این موضوع بیماری کرونا است که می‌توانیم با تست منفی PCR با وی جلسه داشته باشیم تا خیالش راحت باشد. اگر دلیل دیگری هم برای بی توجهی به خواسته متقاضیان مسکن مهر است که آنرا اعلام کنند، تکلیف خودمان را بدانیم.

وی ادامه داد: بیش از 6 ماه از تشکیل کارگروه مسکن می‌گذرد، اما در این مدت هیچ اقدامی برای حل مشکل بزرگ متقاضیان مالباخته مسکن مهر انجام نشده است. متاسفانه در این مدت مدیران مربوطه فقط وعده و وعید می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که سازمان ملی زمین و مسکن برای حل پروژه‌های مشکل دار مسکن مهر استان البرز 60 میلیارد تومان تخصیص داده است، گفت: با وجود تخصیص این مبلغ اما هنوز در عمل هیچ مشکلی از پروژه های مسکن مهر شهرک ابریشم کیانمهر حل نشده است. بخشی از این مبلغ اختصاصا برای این پروژه از سوی سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت شده است.

وی گفت: در دوره وزیر سابق راه و شهرسازی پیگیری‌های فراوانی انجام دادیم، اما متاسفانه تا امروز اتفاقی در این باره روی نداده است. از رستم قاسمی وزیر جدید راه و شهرسازی خواهش می‌کنیم به ماجرای فروش واحدهای مسکن مهر متقاضیان وارد شود و دستور رسیدگی به آن را صادر کند. امید ما اول به رحمت خدا و بعد وزیر مردمی راه و شهرسازی است.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن مهر ،البرز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman