مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

واگذاری 43 مسکن به مددجویان در زنجان

واگذاری 43 مسکن به مددجویان در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

گفت: از ابتدای سال جاری ۴۳ واحد مسکن به مددجویان واجدالشرایط واگذار شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۳ واحد مسکن به مددجویان واجدالشرایط واگذار شده است و همزمان با هفته دولت نیز ۱۳ واحد مسکن مددجویی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، ماهنشان و طارم با اولویت خانوارهای دارای دو معلول و ایتام واگذار می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ طرح اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش در استان افتتاح و راه‌اندازی شده است و در هفته دولت نیز ۹ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های کابینت سازی، باطری سازی، دامداری، و...در شهرستان خدابنده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به طرح‌های صنایع دستی، قالی‌بافی، دامپروری سبک و سنگین، پرورش طیور و ماکیان، گلخانه، زراعت، باغبانی، طرح‌های تولیدی و خدماتی پرداخت می‌شود، افزود: بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال و با آماده‌سازی شغلی و معرفی این افراد به بانک‌های عامل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود.

محمدی یادآور شد: در راستای حمایت از اشتغال معلولین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام کرده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌کند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوارها و افزایش هفت تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان، افتتاح نزدیک به سه هزار مسکن مددجویی شهری و روستایی، افتتاح ۴۰ مرکز مثبت زندگی، افتتاح هتل آپارتمان سالمندان هیدج از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بهزیستی زنجان است.

محمدی قیداری گفت: افتتاح خانه نوباوگان و مرکز شیرخوارگاه شهید بقاء ثمین تاب، افتتاح نخستین مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده، فعالیت ۱۵ مرکز اقامتی و بازتوانی معتادین و افتتاح اولین مرکز افراد دارای اختلال مصرف «بانوان» استان زنجان نیز از دیگر اقدامات بهزیستی بوده است.

وی اضافه کرد: شناسایی ۱۰۰ درصدی معلولان روستایی در برنامه مبتنی بر جامعه هدف و پرداخت حق پرستاری به همه معلولان ضایعه نخاعی بر اساس درجه و شدت معلولیت، ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد زیرپوشش پنج هزار و ۶۵۲ مورد، حمایت‌های بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق به منظور توجه به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات الکترونیکی، ایجاد سامانه شفافیت در راستای ایجاد فضایی شفاف برای انتشار اطلاعات مستند از دیگر دستاوردهای بهزیستی برای ارائه به خدمت گیرندگان است.

فارس

برچسب ها:

مسکن مددجویی ،زنجان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman