ویژگی های مبل مناسب برای اتاق نشیمن چیست؟

ویژگی های مبل مناسب برای اتاق نشیمن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

مهم‌ترین ویژگی یک مبل و صندلی، راحتی آن است. تنها با این روش می‌توان فضایی آرامش‌بخش و راحت در اتاق نشیمن ایجاد کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، اتاق نشیمن مکانی در خانه به‌شمار می‌رود که در ساعت‌های بیداری بیش‌ترین زمان خود را در آن سپری می‌کنیم. وسیله‌ای که بیش‌ترین استفاده را در این فضا دارد، ست مبلمان است. در این مطلب به مدل‌ها و ویژگی‌های مبلمان مناسب نشیمن خواهیم پرداخت.

اندازه‌گیری مبلمان اتاق نشیمن

با درنظر گرفتن فرم و اندازه اتاق، فضایی را که برای مبلمان جدید در نظر گرفته‌اید را اندازه‌گیری کنید. این‌گونه می‌توانید متوجه شوید که مبل مورد نظر شما در این فضا جا می‌شود یا نه و این‌که آیا فضای کافی برای حرکت کردن و رفت و آمد نیز باقی می‌ماند یا خیر.

راحتی مبل

آن‌چه که در مورد یک مبل جدید دیده و احساس می‌کنید، ذوق خرید یک وسیله جدید است. فراموش نکنید که مبل یا صندلی که اکنون بسیار راحت به‌نظر می‌رسد، ممکن است با گذر زمان تغییر فرم دهد.

به همین دلیل تلاش کنید تا متوجه شوید که در زیر روکش مبلمان و کاناپه از چه لوازمی استفاده شده است. کیفیت و ساخت مبل مشخص می‌کند که از آن می‌توان در طولانی مدت استفاده کرد یا خیر.

کارآیی مبلمان اتاق نشیمن

اگر دارای خانواده پر جمعیتی هستید برای این که تمام اعضای خانواده بتوانند در کنار یک‌دیگر بنشینند، از مبلمانی دو یا چند تکه استفاده کنید که به شکل ال در کنار یک‌دیگر چیدمان می‌شوند.

این مدل مبلمان که با نام مدولار نیز شناخته می‌شوند باید با روکش‌های بسیار مقاومی پوشانده شوند، به‌خصوص اگر در خانه حیوان خانگی نیز حضور داشته باشد.

تکیه‌گاه و دسته‌های مبل

از ویژگی‌های مبلمان مناسب نشیمن اسکلت‌بندی مقاوم مبل‌ها است. چوب برای پشتی و دسته مبل‌ها بهترین انتخاب است. چهارچوب مبل‌ها باید با میخ ثابت شده باشد. بنابراین از چهارچوب‌هایی که با منگنه یا چسب ثابت شده‌اند دوری کنید.

پایه‌ها نیز باید بخشی از اسکلت مبل باشند و یا به شکلی مناسب به آن متصل شده باشند. اگر مبل دارای دسته‌های پهنی باشد لازم است که روکش فلزی داشته باشد.

مواد به‌کار رفته در تشکچه مبلمان

تشکچه مبل باید دارای مواد تشکیل دهنده‌ای باشد که بعد از فشار وارد شدن به آن‌ سریع به حالت اول خود بازگردد. پر، گران‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد برای استفاده در مبلمان است. فوم نیز ارزان‌ترین ماده برای پشتی‌ها و تشکچه‌ها به‌شمار می‌رود.

روکش مبل‌ها

اگر می‌خواهید از مبل‌های خود در طولانی مدت استفاده کنید، باید برای آن‌ها روکش مناسب انتخاب کنید. پارچه‌های پنبه‌ای سفت انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسند، اما احتمال آن وجود دارد که با پارچه‌های مصنوعی ارزان قیمت اشتباه گرفته شوند.

پارچه‌ای را انتخاب کنید که تمیز کردن آن نیز ساده باشد. پارچه‌هایی که تنها با یک دستمال نمناک تمیز می‌شوند، کار را برای شما ساده‌تر خواهند کرد.

انتخاب رنگ مبلمان اتاق نشیمن

اگر می‌خواهید برای اتاق نشیمن مبلمان مناسب را انتخاب کرده و فضایی هماهنگ در این فضا طراحی کنید. به رنگ مبل‌ها نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید سبک طراحی داخلی است که در اتاق نشیمن وجود داشته و یا می‌خواهید از آن استفاده کنید.

دلتا

برچسب ها:

مبلمان ،اتاق نشیمن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman