رئیس انجمن سازندگان شهر تهران تشریح کرد:

علت کاهش عمر مفید ساختمان‌ها چیست؟

علت کاهش عمر مفید ساختمان‌ها چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۲ | ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران گفت: استفاده از افراد فاقد صلاحیت و سازنده غیر مجاز و همچنین مصالح بی کیفیت عمر ساختمان‌ها را تا ۲۵ سال کاهش می‌دهد.
به گزارش اخبار ساختمان، شهاب سعادت نژاد رئیس انجمن سازندگان شهر تهران با اشاره به اینکه به کارگیری سازنده ذیصلاح در فرآیند ساخت و ساز سبب ارتقای کیفیت ساختمان‌ها و نیز افزایش عمرمفید آنها می‌شود، گفت: از دولت جدید درخواست می‌شود که در ساخت و سازهای انبوه، شرایط مناسبی را برای به کارگیری سازندگان ذی صلاح و شرکت‌های واجد صلاحیت در ساخت و سازها به کار گیرد.

او ادامه داد: در شرایطی که هزینه‌های ساخت ساختمان‌ها بسیار بالا رفته برای مصرف کننده نهایی افزایش کیفیت و ایمن بودن ساختمان‌ها بسیار مهم شده است.

سعادت نژاد بیان کرد: مردم با جمع آوری در آمدهای خود به سختی می‌توانند اقدام به خرید یک واحد ساختمانی کنند، بنابراین داشتن کیفیت یک واحد برای خریداران بسیار مهم است.

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران توضیح داد: بنابراین نیاز به سازنده دارای صلاحیت و استفاده از افراد متخصصی در صنعت ساختمان، کنترل کیفیت و مصالح ساختمانی و مدیریت زمان ساخت بیش از پیش مشهود شده است.

او تاکید کرد: زمانی که در ساختمان‌ها اجازه داده می‌شود بر خلاف قوانین و مقررات ملی، اشخاص متفرقه و بدون داشتن صلاحیت کار، فرآیند تخصصی تولید ساختمان را انجام دهند نتیجه آن به تولید انبوه ساختمان‌های ناایمن، بی کیفیت و طول عمرمفید کم منجرمی شود.

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران اظهار کرد: ساخت مسکن توسط افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت زمینه ساز صرف وقت و هزینه‌های گزاف تولید می‌شود و سبب می‌شود که همچنین شاهد تولید ساختمان‌هایی باشیم که میانگین عمرمفید آن‌ها به عددی کمتر از ۲۵ سال برسد، این درحالی است که در دنیا میانگین عمرمفید ساختمان‌ها حدود صد سال است.

سعادت نژاد یادآور شد: دلیل افزایش عمرمفید ساختمان‌ها به صد سال در کشورهای پیشرفته در به کارگیری مصالح مرغوب و با کیفیت و به کارگیری نیروی متخصص و افراد دارای صلاحیت در فرآیند ساخت وسازها است. این درحالی است که در کشور ما صرف دارا بودن سرمایه مجوزی برای مداخله افراد غیرمتخصص در احداث ساختمان شده است.

بازرس اصلی انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه در صورتی که وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور به عنوان متولیان کار ساخت و ساز در شهرها و پروژه‌های ساختمانی، نسبت به الزامی شدن قوانین ساخت و ساز که خودشان وضع کرده‌اند باید با کنترل های خود مانع حضور افراد بدون صلاحیت وارد این صنعت بزرگ شوند، افزود: با اجرای این طرح‌ها می توان امیدوار بود که کیفیت ساختمان‌ها با حضور افراد و شرکت‌های دارای صلاحیت و انبوه سازان که تخصص آنها کار ساختمان است و مجوزات مربوطه را در این راستا دارند، شاهد تولید ساختمان های با کیفیت و عمرمفید بالا باشیم.

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران تاکید کرد: دراین راستا دولت باید حمایت‌های لازم را در جهت رفع موانع ساخت، عدم افزایش هر روز قیمت مصالح ساختمانی و اجرای پروژه های ساختمانی توسط افراد و شرکت‌های دارای صلاحیت انجام دهد تا شاهد ساخت ساختمان‌هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشیم و بتوانیم به نیاز اولیه جامعه که داشتن یک مسکن ایمن و با کیفیت است پاسخ دهیم.

او با تاکید بر اینکه حمایت از بخش خصوصی و انجمن‌ها به عنوان بازوی خوبی در کنار دولت در جهت اجرای پروژه های ساختمانی باکیفیت و حتی صنعتی سازی باشند، افزود: باتوجه به وعده دولت جدید در ساخت ساختمان در تعداد بالا، استفاده از متخصصان و سازندگان دارای صلاحیت و انبوه سازان و ارائه امکانات مناسب به آنها و رفع موانع تولید می‌تواند کمک شایانی به صنعت بزرگ ساختمان که در حال حاضر به صورت نیمه جان در آمده صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

ساخت و ساز ،بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman