مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد:

مقاوم‌سازی نیمی از خانه‌های روستایی کشور

مقاوم‌سازی نیمی از خانه‌های روستایی کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۵ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۹

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر نیمی از خانه‌های روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا سهرابی در حاشیه افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومان در سلطانیه، اظهار کرد: طی تفام‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداران، موضوع ساخت مسکن محرومان به تعداد ۱۱۵ هزار واحد مبادله شده که امروز شصت و هفت ‌هزارمین واحد مسکن محرومان در کل کشور افتتاح شد و این دو هزارمین واحدی بود که در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت مسکن روستایی در سال‌جاری از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: بازپرداخت‌ها نیز از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته و به بانک‌های عامل نیز اعلام شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای حمایت از محرومان در ساخت مسکن، تسهیلات با وجود افزایش ۵۰ درصدی، بازپرداخت آن افزایش چندانی نداشته است؛ به طوری که این تسهیلات برای یک واحد ۶۰ متری، هزینه ۶۰ تا ۷۰ درصدی ساخت مسکن را تامین می‌کند.

سهرابی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده که در آن زمان تنها هفت درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده بود، یادآور شد: تاکنون یک میلیون و ۸۹۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور به بهره‌برداری رسیده و ۶۰۰ هزار واحد روستایی نیز در حوادث طبیعی، مقاوم‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع مسکن‌های روستایی مقاوم شده در کشور به ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد رسیده که در مقایسه با پنج میلیون و ۶۷۰ هزار واحد روستایی بر اساس سرشماری ۱۳۹۵، تقریباً ۵۰ درصد واحدها را شامل می‌شود که برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۵ این رقم به ۷۰ درصد برسد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman